وقتی سیب ها می میرند / رامین بی بردی

رامین بی بردی، معتقد است؛ جشنواره سیب در قطب سیب ایران را باید را ابتدا از فصل شکوفه آن آغاز کرد و تا هنگام برداشت نیز با ترکیب فرهنگ و آیین و موسیقی منطقه ای، خاطره ای ماندگار از سفر به آذربایجان غربی را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم زد و کام باغداران را برای همیشه همچون طعم سیب سرخ شیرین ساخت.

اوایل فصل پائیز مصادف است با رسیدن و برداشت یکی دیگر از نعمات الهی که  سیبش نام نهاده اند و طعم و بوی دلپذیرش یاد آور خاطرات فراوانیست که با زندگی ما عجین و همراه بوده است .در استان کرمانشاه  سیب گهواره و سرتخت از جایگاه ویژه ای برخوردارند و کم و بیش بازار خودشان را یافته اند هر چند شایسته است بسیار بیش از این بر وجه تجاری و نشان سازی آن فعالیت شود تا ارزش افزوده بیشتری را بدست آورده و اندکی افزونتر جبران زحمات کشاورز را بنماید که خود حدیث مفصلیست و مقصود قصه ما نیست  این بار داستان تولید سیب های فراوان استان آذربایجان غربیست که در زمان لازم امکان ورود به بازار را نداشته و باغدار را به جای شادی  با غم و اندوه بی شمار به سوگ جانسوز سیب ها می نشاند.

هر چند که خود حتی یک درخت سیب هم ندارم ولی همواره به این می اندیشم که چگونه است که خردمندان و جوانان آن خطه زیبا به فکر راه اندازی حداقل  یک جشنواره چند روزه سیب در سطح محلی پایدار بر نیامده اند تا هم از ظرفیت شگفت انگیز و غیر قابل باور رویداد برای تقویت گردشگری و ایجاد پیک منطقه ای استفاده نمایند و هم اینکه محصولشان را به بهترین وجه ممکن به فروش رسانند.
قدرت شگرف رویداد و ظرفیت فوق العاده آن به خصوص برای زمانیکه مردم به میدان آیند کاملا وصف ناپذیر است.

جشنواره  سیب را ابتدا از فصل شکوفه آن باید آغاز نمود  و سپس در هنگام برداشت نیز با ترکیب فرهنگ وآیین و موسیقی  منطقه ای خاطره ای ماندگار از سفر به آذربایجان غربی را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم  زد و کام باغداران را برای همیشه همچون طعم سیب سرخ شیرین نمود.

جشنواره شکوفه های گیلاس ژاپن و  سیب قبه جمهوری آذربایجان از این دست است که هر ساله در زمان شکفتن شکوفه ها و چیدن سیب درختی به صورت مستمر برگزار می شود .
امیدوارم جوانان علاقه مند و دغدغه مندآن دیار ورجاوند   با همت و اراده سترگ شان  پایه گذار این گونه  جشنواره های گردشگری در اقصی نقاط استان زیبای آذربایجان غربی و تمام مناطق غرب کشور باشند.
مطمئن باشید صنعت گردشگری به خوبی به عنوان صنعت مکمل توانایی معرفی و فروش محصول سیب و فرآوردههای آن را دارا می باشد.

کد خبر 2775323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha