رشد ۱۰ درصدی کالاهای صادراتی از گمرکات کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی در سه ماهه نخست سالجاری از گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ علی اصغرعباس زاده به اعلام این خبر اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۱۶ میلیون و ۲۳۴ هزارو ۸۸۷ دلار کالا به وزن ۱ میلیون و ۸۲۹ هزارو ۶۸۸ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۰ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۹ درصدی داشته است.

علی اصغر عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و ... عنوان کرد.

وی در ادامه به آمار سه ماهه واردات گمرکات استان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۶۸۰ دلار کالا به وزن ۶۵۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۸ درصد  و از حیث وزن ۷۸ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل و نیل ستات و ... عنوان کرد.

کد خبر 2757470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha