تردد مسافری از شوشمی، مراودات فرهنگی اقلیم کردستان و ایران را ارتقاء می دهد

سرویس کرمانشاه _ آزاد توفیق رحیم گفت: برقراری تردد مسافری از مزر شوشمی توسعه بیشتر مراودات فرهنگی و اجتماعی دو طرف و بهبود اقتصادی بیشتر برای منطقه را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ «آزاد توفیق رحیم» روز سه‌شنبه در آیین بازگشایی پایانه مسافری مرز شوشمی پاوه در استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری و نماینده اورامانات برگزار شد؛ عنوان کرد: از استاندار کرمانشاه و دیگر مسئولین تشکر می کنم به خاطر اینکه بستری را فراهم کردند تا امروز شاهد برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی به صورت رسمی باشیم.

وی در ادامه حلبچه را یک استان دارای پیشینه تاریخی کهن معرفی کرد و گفت: حلبچه در زمینه تاریخ، فرهنگ، مدنیت و آزادی خواهی از جایگاهی برجسته برخوردار است و در طول تاریخ خود در برابر تمامی جنایت ها، کشتارها، نسل کشی ها و بنباران های شیمیایی ایستادگی و مقاومت کرده است.

استاندار حلبچه افزود: مردم ما طی آن سال ها بارها مجبور به پناه بردن به خاک ایران شدند و همواره مورد استقبال گرم مردم ایران قرار گرفتند.

«آزاد توفیق رحیم» ادامه داد: برقراری تردد مسافری یک کار بزرگ بود و اکنون مردم حلبچه و سلیمانیه می توانند برای گردش و یا پیگیری درمان و دیدار اقوام به این منطقه بیایند و امیدواریم این ارتباطات زمینه توسعه بیشتر مراودات فرهنگی و اجتماعی دو طرف و بهبود اقتصادی بیشتر را در پی داشته باشد.

وی در پایان از پیگیری استانداری حلبچه برای گشایش مرز سازان خبر داد و خواهان همراهی طرف ایرانی در این زمینه شد.

صبح امروز تردد مسافری به صورت رسمی از مرز شوشمی پاوه با حضور استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق آغاز شد.

.

کد خبر 2757572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha