مقدمات تردد مسافری از شوشمی فراهم شده است

سروبس کرمانشاه _ علیرضا حیدری گفت: مقدمات بازگشایی مرز مسافری شوشمی فراهم شده و در عید قربان شاهد تردد مسافر از این مرز خواهیم بود.

به گزارش کردپرس سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه با اشاره به توافقات صورت گرفته در نشست اخیر استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق و اهمیت راه‌اندازی سایت مسافری مرز شوشمی در موعد مقرر، گفت: روز چهارشنبه در نشست هماهنگی بازگشایی و تردد مسافر در پایانه مرزی شوشمی شهرستان پاوه با حضور یونس امیری مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق و مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته و تاکید استاندار کرمانشاه سایت مسافری مرز شوشمی باید تا عید قربان مهیای تردد مسافران باشد.

 وی خطاب به دستگاه های متولی گفت: تا زمان مقرر باید تمام زیرساخت های لازم جهت راه اندازی سایت موقت مسافری در مرز شوشمی آماده شوند و شاهد تردد مسافر از این مرز باشیم.

 سرپرست فرمانداری پاوه افزود: کارگروهی با مسئولیت راهداری شهرستان جهت برطرف نمودن نواقصات سایت مرز شوشمی تشکیل و در کوتاه ترین زمان ممکن این نواقصات برطرف گردد.

 وی همچنین گفت: ضروری است ۲ گیت با امکانات و تجهیزات کامل جهت سهولت کار در مرز مستقر شوند.

 حیدری افزود: در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد نیز قطعا مانور آمادگی کامل دستگاه های متولی امر در سایت موقت تردد مسافر در شوشمی صورت بگیرد و در این روز دیگر هیچ کوتاهی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

 مدیرکل راه سازی و حمل نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: کانکس ها و گیت لازم جهت تردد مسافر از مرز شوشمی آماده نصب است و همچنین سایر کارها جهت راه اندازی سایت مسافری انجام خواهیم داد.

 مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق نیز در این نشست با بیان اینکه استاندار کرمانشاه نگاه ویژه ای به مرز ایران و عراق خصوصا در شهرستان پاوه دارند؛ گفت: کرمانشاه تنها استانی است که هم با اقلیم کردستان و هم با دولت مرکزی عراق مرز مشترک دارد و این یک نعمت آشکار است.

 «محمد امیری» افزود: گذشتگان ما در کمال تاسف بنا به هر دلایلی نسبت به این امر غافل بوده اند و درخواست دارم که مسئولان به صورت جهادی نگاه ویژه ای به این فرصت ما با عراق داشته باشند.

 وی گفت: ما باید نسبت به این موضوع انگیزه سیستمی و تشکیلاتی نداشته باشیم چرا که قبلا امتحانش پس داده شده است لذا ما باید نگاهمان نسبت به این مرز را حتی شهرستانی و استانی نبینیم بلکه در سطح ملی ببینیم.

کد خبر 2756789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha