تسلیح ۶۳۷ کودک در سال گذشته توسط نیروهای سوریه دمکراتیک

سرویس سوریه - سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود درباره استفاده از کودکان در جنگ سوریه اعلام کرد که تسلیح کودکان افزایش یافته و SDF در سال گذشته ۶۳۷ کودک را مسلح کرده‌ است.

به گزارش کردپرس، سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود درباره استفاده از کودکان در جنگ سوریه اعلام کرد که اگرچه وضعیت در سوریه به سمت صلح پیش می‌رود، اما تسلیح کودکان افزایش یافته و نیروهای سوریه دمکراتیک(SDF) سال گذشته ۶۳۷ کودک را مسلح کرده‌اند.

به نوشته آژانس خبری پیام کرد، در گزارش سالانه سازمان ملل متحد درباره استفاده از کودکان در جنگ و تسلیح اجباری کودکان آمده است که اکثر گروه های مسلح در سوریه در طول جنگ ۱۲ ساله از کودکان استفاده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد کودکان مسلح توسط گروه های مسلح در سوریه در سه سال گذشته افزایش یافته است و به ۸۱۳:کودک در سال ۲۰۲۰، ۱۲۹۶ کودک در سال ۲۰۲۱ و ۱۶۹۶ کودک در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، SDF متحد اصلی آمریکا در مبارزه با داعش، در سال گذشته ۶۳۷ کودک را جهت نبرد با داعش مسلح کرده است

همچنین بر اساس گزارش سازمان ملل، ۶۱۱ کودک توسط ارتش ملی سوریه که ترکیه از آن حمایت می‌کند و ۳۸۳ کودک نیز توسط هیئت تحریر الشام (HTS) مسلح شده‌اند.

لازم به ذکر است که SDF در سال ۲۰۱۹ توافقنامه‌ای را با سازمان ملل امضا کرد و قول داد که به تسلیح افراد زیر ۱۸ سال پایان دهد و به همین منظور دفاتر حمایت از کودکان زیادی در مناطق تحت کنترل SDF افتتاح شده است.

کد خبر 2757695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha