نکوداشت آقای نویسنده در روز قلم / خداداد ابراهیمی تقدیر شد

سرویس ایلام - به بهانه روز قلم، آئین تکریم و نکوداشت خداداد ابراهیمی، نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، طی آیینی و با حضور جمعی از مدیران، ناشران، شاعران، نویسندگان و اصحاب رسانه، از سال‌ها تلاش و فعالیت فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خداداد ابراهیمی، نویسنده، مترجم و روزنامه نگار ایلامی تجلیل به عمل آمد.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با ذکر خاطره‌ای از دوران تحصیل که ابراهیمی آموزگارش بوده، عنوان کرد: تجلیل از خداداد ابراهیمی نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت، تجلیل از معلمان و اصحاب رسانه و قلم است.

وی ادامه داد: هویت ایرانی اسلامی حاصل زحمات و تلاش‌های نویسندگان فرهیخته‌ای است که نظرات‌شان را مکتوب کردند.

در ادامه حبیب‌الله بخشوده شاعر ایلامی ضمن خوانش چند رباعی به زبان کردی در مدح و ستایش مولاعلی(ع) گفت: برگزاری آیین‌های نکوداشت موجب می‌شود نسل نو علاقمند به نوشتن و قلم‌زدن، به نوشتن و سرودن امیدوار شوند.

وی ادامه داد: خداداد ابراهیمی، به عنوان معلم، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار، جایگاه بزرگی در ایلام دارد.

عباس صیدی، شاعر، ناشر و دبیر محفل ادبی بر قاف قلاقیران اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام نیز با ارائه رزومه‌ای کوتاه از ابراهیمی گفت: ادبیات ایلام، ادبیاتی نوپاست. ادبیات استان بعد از انقلاب و دفاع مقدس شاهد فراز و فرودهایی شد و نقطه آغاز آن آموزش و پرورش بود.

نخستین ناشر استان ادامه داد: خداداد ابراهیمی خیلی هنرمندانه و سریع به عرصه ادبیات قدم گذاشت و در ابتدای دهه هفتاد مجموعه داستان بزرگسال «عاطفه در غبار» را در دو بخش منتشر کرد.

وی در ادامه کتاب عاطفه در غبار، نخستین مجموعه داستان منتشرشده خدادادابراهیمی را مورد بررسی و تحلیل کوتاه قرار داد.

در ادامه خداداد ابراهیمی نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار پیشکسوت ایلامی ضمن خیرمقدم به حضار گفت: از تلاش‌ها و زحمات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری این آئین و هم‌چنین همسرم به خاطر سال‌ها همراهی در نوشتن فعالیت روزنامه‌نگاری، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در این آئین تعدادی از شاعران ایلامی اشعاری به زبان‌های فارسی و کردی در مدح و ستایش مولاعلی و واقعه غدیر برای حضار خواندند.

 خداداد ابراهیمی، متولد 1341 در ایلام، بازنشسته آموزش و پرورش، مؤلف کتاب‌های هروله تا عرش (خاطرات یک زائر پیاده از مهران تا کربلا)، دریچه‌ای به تاریخ مطبوعات ایلام‏‫، یادنوشت‌های محلی (گزیده‌ی یادداشت‌های مطبوعاتی)، ترجمه کتاب هیچ چیز شبیه کربلا نیست، مولف هادی المدرسی، دای‍ره‌ آت‍ش‌ و ت‍رک‍ش (ب‍رگ‍رف‍ت‍ه‌ از خ‍اطرات‌ طرح‌ روای‍ت‌ ع‍ش‍ق)‌(دفتر چهارم) ترجمه آثاری همچون: «البجعات المتوحشات (غازهای وحشی)»، «اللص و الکلاب (دزد و سگ‌ها)» و مجموعه اشعار «مصطفی الغماری الجزایر» و... است.

 وی هم‌اکنون ضمن اداره و مدیریت روزنامه و پایگاه خبری مهران، به فعالیت‌های تخصصی ادبی،فرهنگی و رسانه‌ای مشغول است.

کد خبر 2757986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha