تفاهم نامه توسعه شبکه فیبر نوری مهاباد به امضا رسید

سرویس آذربایجان غربی- طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری آذربایجان‌غربی با ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان مهاباد با امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری این شهر و شرکت مجری مورد تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.

به گزارش کردپرس، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در جلسه بررسی مشکلات حوزه ارتباطی مهاباد افزود: نخستین تفاهم‌نامه طرح توسعه و شبکه فیبر نوری بین شهرداری مهاباد و شرکت معرفی شده از طرف وزراتخانه منعقد شد.

قاسم جلیل نژاد با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: یکی از تاکیدات وزرات ارتباطات و دولت طی ۲ سال گذشته توسعه شبکه فیبر نوری بوده که برای آن بودجه مشخص در نظر گرفته شده و دولت برای آن یارانه ۳۵ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت خواهد کرد.

او اضافه کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده ۸۰ درصد منازل و حدود ۱۰۰ درصد کسب و کارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه این طرح در شمال استان و در خوی نیز فردا کلید خواهد خورد، ادامه داد: ۸.۵ درصد کل اینترنت استان از اینترنت ثابت مصرف شده که نسبت به میانگین کشوری و جهانی پایین تر است که ناشی از عدم توجه به زیرساخت‌های ارتباطی است.

او با بیان اینکه ۴۰ نقطه شهری برای اجرای این طرح در مهاباد مشخص شده است، اظهار کرد: توسعه شبکه فیبر نوری طی ۶ ماهه آینده به اتمام رسیده که در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری از جمله طرح ترافیکی تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش کردپرس، هرچند در بازه زمانی کنونی ارائه اینترنت فیبر نوری در انحصار شرکت مخابرات و شرکت دیگر است، اما سایر شرکت ها هنوز نتوانسته اند بر روی خطوط فیبر اینترنت پر سرعت ارائه نمایند و این مسئله انتخاب مشترکین اینترنت را محدود می کند.

کد خبر 2758017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha