برخورد قانونی با عوامل سد معبر در قروه

سرویس کردستان- سد معبر یکی از معضلات در شهر قروه بوده و مدام مورد اعتراض شهروندان قرار می گیرد به طوری که این بار نیروی انتظامی ورود کرده و از برخورد قانونی با این مشکل خبر داده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سال هاست شهروندان قروه ای با معضل سد معبر مواجه هستند. از دستفروشان گرفته تا مغازه داران، از صنوف مختلف در نقاط شهر همانند صنوف آلاینده و مزاحم تا اتوگالری ها و دیگر صنوف، از پارک وسایل نقلیه در پیاده روها گرفته تا اشغال کردن معابر با ساخت و سازها و... همه و همه مواردی هستند که روزانه شهروندان با آن درگیرند و در رفت آمد خود با مشکلات فراوانی روبرو می شوند.

هرچند شهرداری باید طبق قانون با هر نوع سد معبری برخورد کند اما مثل همیشه این نهاد در این زمینه احساس مسئولیت نداشته و به راحتی از اجرای قانون سرباز می زند و تنها برای دستفروشان قانون را ملاک دانست و برای دیگر صنوف گویا قانون معنایی ندارد.

در این میان بخشی از این سد معبرها توسط  وسایل نقلیه و همین طور صنوف آلاینده و مزاحم صورت می گیرد. بر همین اساس اخیراً نیروی انتظامی شهرستان در اقدامی مناسب اقدام به اعمال قانون برای کسانی که حریم پیاده روها را اشغال می کنند، کرده است.

برخورد قانونی با عوامل سد معبر در قروه

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قروه در همین زمینه در اطلاعیه ای بیان کرده «به استناد ماده ۱۶۳ آئین نامه راهور، ایستادن و توقف وسایل نقلیه در پیاده روها ممنوع بوده و در صورت مشاهده این گونه تخلفات در سطح شهرستان از طریق پلیس راهور اعمال قانون و جریمه صادر خواهد شد. لذا شهروندان با رعایت قانون و احترام به حقوق سایرین از توقف و پارک وسیله نقلیه در پیاده روها خودداری و در جهت نهادینه شدن فرهنگ ترافیک، پلیس را یاری نمایند».

البته اعمال قانون در این زمینه بسیار ارزشمند است اما نکته جالب اینجاست که بعضی از این وسایل نقلیه مربوط به ادارات و پرسنل آن ها بوده و به راحتی در مسیر پیاده رو ساعت ها پارک می کنند، درست همانند اداره مالیات که بارها با توقف وسایل نقلیه در پیاده رو برای عابران مشکلاتی را ایجاد کرده یا پزشکی قانونی و آبفا و حتی فرمانداری. با این وجود باید دید آیا قانون برای این ادارات هم لحاظ خواهد شد؟

از آن طرف صنوف آلاینده و مزاحم هم به عنوان بخشی دیگر از ایجاد سد معبر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته اند. نمونه ای از این مزاحمت ها مربوط به اتوگالری ها در سطح شهر هست که با شکایت عمده مردم مواجه شده و بر همین اساس اداره اماکن شهرستان در اقدامی بجا پلمب این مغازه ها را لحاظ کرده است.

برخورد قانونی با عوامل سد معبر در قروه

 این نهاد هم در اطلاعیه ای نسبت به ساماندهی اتوگالری ها تأکید داشته و عنوان کرده «در راستای رسیدگی به شکایات متعدد مردمی در خصوص سد معبر و ایجاد مزاحمت ترافیکی اتوگالری ها برای ساکنان و عابران، با پیگیری صورت گرفته نسبت به پلمب تعدادی از این صنوف اقدام و تلاش در راستای ساماندهی متصدیان این صنوف و برطرف نمودن مشکلات صنفی آنان در دستور کار اداره اماکن خواهد بود».

این اقدامات و لحاظ کردن قانون بسیار مناسب است اما بهتر است نهادهای متولی در نظر داشته باشند که تمامی این صنوف جایگاه های مختلفی برایشان تعیین شده و بعضی از این جایگاه ها تمام شده یا در حال ساخت هستند و لذا می طلبد مسئله ساماندهی با انتقال تمامی صنوف مزاحم و آلاینده صورت گیرد و یکبار برای همیشه این مشکل حل شود.

حال باتوجه به این مسایل به نظر می رسد عزمی جدی برای برخورد با سد معابر در سطح شهر صورت گرفته و این بار تنها شهرداری نیست و نهاد انتظامی هم به میدان آمده و باید دید آیا این اقدامات تا لحظه ساماندهی ادامه خواهد داشت؟

کد خبر 2758197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha