تعیین آخرین مهلت انتقال صنوف آلاینده/مردم: کوتاه نمی آییم

سرویس کردستان- ماجرای انتقال صنوف آلاینده قروه در حالی ادامه دارد که با حکمی در سال جدید تا پایان ۲۵ فروردین ماه مهلت تعیین شد و این در حالی است که مردم نسبت به این سهل انگاری در اجرای قانون معترض هستند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در حالی یک سال از وعده انتقال صنوف آلاینده قروه و اجرا نشدن حکم انتقال می گذرد که بار دیگر خبرهایی از حکم قطعی جدید انتقال برای تاریخ ۲۵ فروردین داده شده است. حکمی که هر بار ابلاغ می شود و هرگز هم اجرایی نشده و معلوم نیست این بار آیا تصمیمات گرفته شده جدی خواهد بود یا باز هم مماشات می کنند!؟

از سال گذشته بارها شهروندان به روش های مختلفی خواستار اجرای حکم انتقال شدند و در این میان آن طور که باید به درخواست مردم توجهی نشد و کار به جایی رسید که تعدادی از شهروندان حضوری به مراجع قضایی شکایت خود را برده و از وضعیت نابسامان محل زندگی شان اعتراض کردند.

گرچه به مرور بسیاری از صنوف نسبت به وظایف خود و مسئولیت اجتماعی که بر عهده دارند آگاه بوده و به شهرک نقل مکان کرده اند اما هنوز عده ای مانده اند که به نظر می رسد حاضر به تبعیت از قانون نیستند و باید اجبار برای آنان به کار برد. این صنوف که هر بار به بهانه ای از اطاعت به قانون سرباز زده اند همان کاسبانی هستند که بیشترین آسیب را به شهروندان وارد کرده و می کنند.

تعیین آخرین مهلت انتقال صنوف آلاینده/مردم: کوتاه نمی آییم

شهروندان در هر مرحله صدای خود را بلند کرده اند و در تماس های پی در پی با خبرنگار کردپرس اعلام داشتند که اگر این بار هم در اجرای حکم سهل انگاری شود و برخورد قانونی با کاسبان بی مسئولیت نشود ناچارند دست به تحصن و یک تجمع اعتراضی بزنند و به هیچ وجه از حق خود کوتاه نمی آیند.

مردم خطاب به مسئولان به ویژه شورای تأمین به صراحت بیان کردند که «با اجرای این حکم نه تنها امنیت جانی و مالی شهروندان بلکه امنیت محلات هم تأمین می شود لذا نباید امنیت و آرامش ۳ هزار خانوار را فدای بی مسئولیتی ۳۰۰ خانوار بکنند».   

در حکم صادر شده بیان شده که اگر انتقال تا مهلت تعیین شده صورت نگیرد مطابق قانون دستور پلمب انجام می شود و انتظار می رود واقعاً این اقدام لحاظ و با کسانی که در برابر قانون می ایستند برخورد شود. /

کد خبر 2769151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha