انتقال صنوف آلاینده قروه باید اجرایی شود

سرویس کردستان- مسئله انتقال نیافتن صنوف آلاینده قروه به شهرک تعمیرکاران در حالی معلق مانده که نماینده دادگستری اعلام کرد اگر تمامی ایرادات مرتبط در شهرک رفع شده باشند، حکم انتقال باید اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از اعتراضات فراوان نسبت به تعلل در انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر و نوشتن نامه سرگشاده به وزیر کشور، پیگیری ها نشان می دهد یکسری ایرادات را بیان کرده بودند که به گفته متولیان صنف تعمیرکاران همه رفع شده و دیگر هیچ مشکلی برای انتقال وجود ندارد و فرمانداری و شهرداری نباید بیشتر از این تعلل کنند.

این گفته را نماینده دادگستری هم تأیید می کند. «کاظم شرکاییان» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با بیان اینکه خروج صنوف قطعی و حتمی است، مهم ترین مشکل برای انتقال را ایرادات زیست محیطی در حوزه تصفیه خانه شهرک دانست. تصفیه خانه ای که از نظر این مقام قضایی نیاز به تأیید محیط زیست دارد و اگر این کار انجام شود مسئله انتقال حل شده و قابل اجراست.

در همین زمینه رئیس محیط زیست قروه ضمن تأیید تصفیه خانه شهرک و رفع ایرادات آن در پاسخ به خبرنگار کردپرس عنوان کرد که از نظر محیط زیستی شهرک تعمیرکاران مشکلی ندارد و مورد تأیید قرار می گیرد.

جدای از این مسئله موارد دیگری که توسط نماینده دادگستری بیان و رفع شده اند شامل «دادن تعهد محضری برای اینکه قیمت ملک و اجاره و دستمزد بالاتر نرود، اضافه کردن فضای سبز داخل محوطه، تکمیل تصفیه خانه و...» بوده اند.

به گفته «کاظم شرکاییان» راه اصلی شهرک تعمیرکاران از «شانوره» است و این مسیر به عنوان ورودی اصلی شهرک در نظر گرفته شده و مسیرهایی که از دانشگاه پیام نور و زیرگذر جنیان می گذرد به عنوان راه های فرعی هستند که صنوف می توانند استفاده کنند.

او بار دیگر تأکید کرد که اگر مسئله تصفیه خانه رفع شده باشد هیچ دلیل دیگری برای اجرا نکردن حکم انتقال وجود ندارد.

حال با تأیید محیط زیست و تأکید نماینده دادگستری بر این مورد، نیاز است مسئولان امر پاسخ دهند که چرا وقتی همه مواردی که مشکل ساز بودند رفع شده اند همچنان در اجرای حکم انتقال دست دست کرده و تعلل می کنند؟ علت تأخیر در این کار چیست؟ آیا نباید به دغدغه شهروندان توجه شود!؟

کد خبر 2763829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha