چرا حکم انتقال صنوف آلاینده قروه اجرا نمی شود!؟

سرویس کردستان- گرچه حکم انتقال صنوف آلاینده قروه به خارج از شهر صادر شده اما معلوم نیست مسئولان چرا در اجرای این حکم تعلل دارند و به اعتراضات شهروندان توجهی نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حدود یک سال از صدور حکم انتقال صنوف آلاینده و مزاحم قروه به شهرک تعمیرکاران در خارج از شهر می گذرد. حکمی که چندین بار تمدید شد و هربار روی ریل وعده ها پیش رفت و از ایستگاه های مختلف فنی همانند اصلاح امور زیست محیطی و اصلاح مسیر دسترسی و فاضلاب و... گذشت و بعد از اینکه به مرحله تأیید نهایی یعنی تأیید متولیان محیط زیست شهرستان رسید درست در ایستگاه اجرایی متوقف شد؛ دلیل این توقف هرچند هنوز به طور قطع مشخص نیست اما به نظر می رسد مسئولان ارشد شهرستان چندان دغدغه امنیت و آرامش شهروندان را ندارند و گویا حضور صنوف آلاینده در سطح شهر را چندان مشکل ساز نمی بینند وگرنه چرا باید برای اجرای حکم قضایی انتقال این چنین دست دست کنند!؟

از یک طرف نماینده دادگستری تأکید دارد که حکم انتقال قطعی اجرا خواهد شد و از طرف دیگر شورای تأمین اعلام کرده که باید با برنامه پیش رفت! از یک طرف شهروندان مدام اعتراض می کنند و یک بار پیش امام جمعه می روند و یک بار فرمانداری و یک بار هم دادگستری و یک بار هم با نوشتن نامه های اعتراضی به وزیر کشور و استاندار و... مصر بر اجرای حکم هستند و هربار هم با این سخن که «قطعاً انتقال انجام می شود» مواجه می شوند!

در این میان بسیاری از صاحبان صنوف هم که در شهرک مغازه خریده اند با خیال راحت در سطح شهر مانده اند و مغازه های خود در شهرک را برای فروش گذاشته اند! فروشی که بارها اعلام شده غیرقانونی است و مجوزی برای این کار وجود ندارد! این اقدام در حالی صورت می گیرد که مسئولان شهرستان به وضوح شاهد چنین موارد خلاف قانونی هستند اما هیچ کاری نمی کنند و بی تفاوت می گذرند.

اکثر شهروندان بارها در تماس با خبرنگار کردپرس خواستار پیگیری حکم انتقال هستند و از فرماندار سؤال دارند که چرا حاضر به اجرای حکم نیست!؟ علت تعلل چیست!؟ آیا اعتراض شهروندان برای او اهمیتی ندارد!؟ آیا فرماندار قصد حمایت از صنوف مزاحم را دارد!؟ مگر نه اینکه قانون به صراحت اعلام کرده که صنوف مزاحم و آلاینده باید خارج از منطقه مسکونی و حریم شهر باشند! پس سکوت و بی تفاوتی فرماندار و دیگر مسئولان مرتبط برای چیست!؟

شهروندان می گویند اعضای شورای تأمین که درگیر این صنوف نبوده و حتی حاضر نیستند یک شبانه روز به جای ما باشند، چطور برای برقراری امنیت روانی و جانی ما تعلل می کنند!؟ خود فرماندار بیاید و از نزدیک وضعیت زندگی ما شهروندان در خیابان های خامنه ای شمالی و بوعلی شمالی و بلوار امام و... را ببیند و بعد قضاوت کند که حق با کیست؟ ما مردم یا صنوف مزاحم!؟

جدای از این تعدادی از این صنوف که احساس مسئولیت داشته و به شهرک نقل مکان کرده اند هم از اینکه همه صنوف منتقل نشده اند اعتراض دارند و گفته اند اگر واقعاً جدیدتی در انتقال نباشد آنان به داخل شهر باز می گردند!

چنین وضعیت نابسامانی در حالی است که شهرک تعمیرکاران کامل آماده شده و تمامی ایرادات آن رفع و دیگر هیچ مشکلی ندارد و واقعاً مشخص نیست چرا مسئولان در اجرای حکم انتقال وامانده اند!؟

بهتر است متولیان امر بدانند با این تعلل و تأخیر در اجرای حکم نه تنها باعث نارضایتی شهروندان می شوند بلکه منجر به خودمختار شدن صنوف و بی توجهی به قانون و حتی بدتر شدن وضعیت خواهند شد!

با این وصف شهروندان معترض اعلام کرده اند که اگر حکم اجرایی نشود ناچار به تحصن در خیابان های ذکر شده بوده و تا زمانی که این صنوف به صورت کامل به شهرک نروند کوتاه نخواهند آمد!

حال نیاز است فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورای تأمین پاسخ دهد که چرا در اجرای حکم انتقال تعلل می کند و صدای شهروندان را نمی شنود!؟            

کد خبر 2765095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha