ضرب الاجل نهایی انتقال صنوف آلاینده قروه

سرویس کردستان- حکم انتقال صنوف آلاینده که چندین مرحله به تعویق افتاد، بار دیگر با ضرب الاجل نهایی دادستان در مسیر اجرا قرار گرفته و شهروندان ساکن منتظرند تا انتقال صنوف عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، انتقال صنوف آلاینده قروه در حالی تبدیل به یک چالش جدی شده که هربار با یک مهلت جدید انتقال روبرو می شود. این تعیین مهلت ها که هربار به مسیر نادیده گرفته شدن می روند باعث تشدید اعتراض و نارضایتی شهروندان شده و مدام درخواست اجرای قانون را از متولیان امر دارند به طوری که درخواست اخیرشان خطاب به شورای تأمین بود که گفتند «اعضای شورای تأمین یک روز را در خیابان های اسیر شده توسط صنوف آلاینده و مزاحم سپری و زندگی کنند اگر تاب آوردند آن وقت سخن از برنامه ریزی و مماشات کنند».

این اعتراضات مردمی در کنار اعتراض تعدادی از صنوفی که نقل مکان کرده اند تا جایی پیش رفت که این بار کار از دادن نامه اخطار گذشت و با دستور دادستان متولیان نظارتی و اجرایی به صورت حضوری به تمامی صنوف آلاینده اعلام اخطار کرده و ضرب الاجل یک هفته ای را در نظر گرفتند.

در همین زمینه نماینده دادستان تأکید کرد که به نوبت برای صنوف آلاینده اخطاریه صادر می شود و ابتدا از بلوار آیت الله خامنه ای شمالی آغاز شده و به این صنوف به مدت یک هفته مهلت داده خواهد شد تا به شهرک بروند در غیر این صورت دستور پلمب اجرا می شود.

در حین اخطار حضوری نمایندگان اماکن، نیروی انتظامی، دادستانی، صنعت و معدن، شهرداری و... تعدادی از شهروندان ساکن خیابان خامنه ای شمالی نسیت به تأخیر در انتقال صنوف اعتراض کرده و خطاب به نماینده دادستانی و اماکن اعلام کردند سال هاست این وضعیت را تحمل می کنند و دیگر کاسه صبرشان لبریز شده و کوتاهی در اجرای دستور انتقال را نخواهند پذیرفت.

با این وصف گرچه بارها حکم انتقال صادر شده و هربار به تعویق افتاده اما به نظر می رسد این بار جدیت در کار وجود دارد و آن طور که نماینده صنف تعمیرکاران می گوید انتقال قطعی است.

در هر صورت تخلیه شهر از صنوف مزاحم و آلاینده نه تنها منجر به زیباسازی شهر و بهداشت شهری می شود بلکه امنیت و آرامش برای شهروندان به ویژه بانوان را فراهم خواهد ساخت لذا می طلبد مسئولان در برابر اجرای قانون مماشات نکرده و صنوف هم در مقابل قانون مقاومت نکنند و همچنین باید دانست رضایت شهروندان ساکن مهم تر از رضایت صنوفی است که هرجایی باشند مشتری و درآمد خود را خواهند داشت.

 طبق قانون شهرداری ها صنوف مزاحم و آلاینده باید خارج از حریم شهری باشند و این حق شهروندان است که بتوانند از یک زندگی آرام بهره ببرند. /   

کد خبر 2765911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha