تذکر امام جمعه قروه به متولیان انتقال صنوف مزاحم

سرویس کردستان- امام جمعه قروه نسبت به تعلل در انتقال صنوف مزاحم انتقاد کرد و ضمن تأکید بر اجرای قانون، نهادهای متولی این کار را مورد تذکر قرار داد و خواستار جدیت در حکم انتقال شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، انتقال صنوف آلاینده قروه در حالی هر بار گرفتار وعده و تمدید مهلت می شود که با سرپیچی کردن تعدادی از صنوف همراه شده و در نهایت هم حکم انتقال به مرحله اجرا نمی رسد.

این مسئله تا جایی پیش رفت که صنوف مزاحم هربار که شهرداری برای پلمب اقدام می کند شروع به جوسازی و تجمع می کنند و به نوعی از موقعیت های سیاسی و اجتماعی سوءاستفاده کرده و خواستار اجرا نشدن قانون هستند!

در این میان یک طرف مردمی هستند معترض که هر روز با جدل در حال رفت و آمد از میان صنوف مزاحم هستند و یک طرف صنوفی که با پذیرش قانون به شهرک تعمیرکاران رفته اند و هشدار می دهند که اگر مابقی صنوف منتقل نشوند آنان هم به داخل شهر باز می گردند.

همین چند روز پیش بود که شهرداری با دستور قضایی اقدام به پلمب و گذاشتن نیوجرسی مقابل صنوف مزاحمی که حاضر به تمکین قانون نیستند کرد که با برخورد نامناسب صنوف و درگیری همراه شد و فردای آن هم اقدام به تجمع مقابل شهرداری کردند و مثل همیشه خواستار بی قانونی شدند. خواسته ای که اگر کمی فقط کمی متولیان امر جدیت به خرج دهند و مماشات را کنار بگذارند رد شده و افراد بی قانون هم کاری دیگر نمی توانند بکنند.

جنجال انتقال صنوف تا جایی پیش رفت که تعدادی از صنوف مستقر شده در شهرک به نمایندگی از مردم معترض و دیگر صنوف شهرک با حضور در نماز جمعه و گرفتن پلاکاردهایی خواستار اجرای قانون شدند و  برای چندمین بار این درخواست به تریبون نماز جمعه رسید. تریبونی که در آن امام جمعه انتقاد شدیدی از متولیان کار و اجرا نکردن قانون کرد.

«حجت الاسلام عابدین رستمی» در خطبه های نماز جمعه با تأکید بر اجرای قانون انتقال، بیان کرد: از همان ابتدای ساخت شهرک تعمیرکاران بنا بر این بود که تمامی صنوف مزاحم و آلاینده از سطح شهر جمع شده و به مکان تعیین شده بروند و سازماندهی شوند.

او از دریافت طومارهای اعتراضی مختلف توسط مردم نسبت به مزاحمت این صنوف خبر داد و گفت: طومارهای مختلفی از مردم داریم که از تردد و مختل شدن زندگی خود گلایه دارند و می گویند که این صنوف محل عبور و مرور آنان را گرفته و با آلودگی صوتی هم امنیت و آسایش زندگی را مختل کرده اند و از طرفی وجود این صنوف باعث شده که قیمت مسکن و مغازه بالا رفته و اگر منتقل شوند قیمت ها مناسب خواهند شد.  

مطابق سخنان «رستمی» شهرک تعمیرکاران را می توان یکی از شهرک های تخصصی در غرب کشور دانست که زیرساخت های آن آماده و مجهز است و اینکه عده ای به قانون انتقال تمکین نمی کنند به این دلیل هست که قانون توسط متولیان خوب اجرا نمی شود.

او دادستانی، اماکن، اداره صمت، اتاق اصناف و شهرداری را نهادهای مسئول در این کار دانست و عنوان کرد که این متولیان باید اقدام کنند تا نارضایتی مردم هم فروکش کند.  

«حجت الاسلام رستمی» گریزی هم داشت به تجمعات غیرقانونی صنوف مخالف شهرک و بیان کرد که در تجمعاتی که این صنوف دارند کسانی حضور می یابند که هیچ گونه ارتباطی با موضوع ندارند اما در این تجمعات شرکت می کنند و این درست نیست.

به گفته او اگر این انتقال قانونی است باید محکم اجرا شود و کوتاهی نسبت به آن صورت نگیرد تا منجر به مشکلات بعدی نشود.

امام جمعه قروه همچنین هشدار داد که اگر همه صنوف نروند آن عده ای هم که مسئولیت پذیر بوده و به شهرک رفته اند آن طور که خودشان گفته اند امکان دارد به داخل شهرک برگردند و این مشکل را دو چندان می کند.

«رستمی» اعتراض صنوفی که به شهرک نقل مکان کرده اند را بحق دانست و تأکید کرد که چرا باید عده ای متعهد به قانون متحمل خسارت شغلی شوند آن هم به خاطر عده ای که متعهد به قانون نیستند، آن هم کسانی که داخل شهرک مغازه دارند و اجاره هم داده اند و خود داخل شهر مانده اند!  

او با تأکید مجدد بر جمع آوری تمامی صنوف مزاحم، بهانه های مخالفان شهرک را نادرست خواند و خطاب به تمامی متولیان تذکر داد که با وجود تأکیدات فراوان اما حرکتی از جانب نهادهای مسئول دیده نمی شود و اگر مشکلی در این زمینه هست برای رفع آن از مسئولان استانی کمک گرفته شود. /

کد خبر 2771178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha