نگرانی آمریکا از افزایش حملات به میدانهای نفتی تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه و نشریه کردل، آمریکا در روزهای اخیر ضمن تقویت مواضع نظامی خود در نزدیکی میدانهای نفتی و گازی تحت کنترل کردهای سوریه، اقدام به برگزاری مانور نظامی کرده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه از برگزاری مانور نظامی نیروهای آمریکا در شمال شرق سوریه و استفاده از تجهیزات سنگین مانند هلیکوپتر و تانک برادلی کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه، مانور و گشت نظامی خود را از میدان نفتی العمر  در شرق دیرالزور تا شهر شدادی ادامه دادند. این نهاد ناظر بر وضعیت سوریه از استفاده نیروهای آمریکایی از هلیکوپتر، تانک و خودروهای زرهی در این رزمایش و گشت زنی خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه درباره علت برگزاری این گشت زنی و مانور نظامی توسط نیروهای به رهبری آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفته است آمریکا می خواهد قدرت نظامی خود را به رخ نیروهایی بکشد که در ماههای اخیر حضور آمریکا در این منطقه را به چالش کشیده اند.

همچنین نشریه آمریکایی کردل از تقویت مواضع آمریکا در میدان گازی کونیکو و میدان نفتی العمر  در شرق دیرالزور خبر داده است. این نشریه ادعا کرده است آمریکا این بار به جای استفاده از نیروهای کرد سوریه برای محافظت از این میدان های نفتی و گازی، نیروهای عرب سنی موسوم به صنادید و جیش الثوار متحد خود در سوریه را به این منطقه روانه کرده است.

کردل همچنین از المیادین نقل کرده است که آمریکا به نیروهای کرد سوریه و دیگر متحدان خود گفته است برای مقابله با هر گونه حمله به این میدانها آماده باشند.

کد خبر 2758290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha