مجلس در بررسی لایحه ایجاد وزارت بازرگانی به نظرات بخش خصوصی توجه کند

سرویس کرمانشاه _ رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه ایجاد وزارت بازرگانی به پیشنهادات و ملاحظات بخش خصوصی توجه کند.

به گزارش کردپرس؛ حیدر کدیور با توجه به تصویب فوریت لایحه ایجاد وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست به دغدغه‌های بخش خصوصی و فعالین اقتصادی که در ده بند توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مطرح و منتشر شده است توجه و در بررسی مواد و تبصره‌های مربوط لحاظ نمایند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره‌ به عدم تناسب مشکلات، راهبردها با ساختار و وظایف مندرج در لایحه اظهار کرد: این تفکیک ما را به هیچ یک از اهداف پیش بینی شده نمی‌رساند و در مقابل تفکیک وظایف بخش تولید، صنعت و کشاورزی با بازرگانی هماهنگی آنها را سخت‌تر خواهد کرد.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به رای بالای مجلس به فوریت این لایحه ابراز امیدواری کرد: اگر اصرار به ایجاد وزارت بازرگانی وجود دارد توقع می‌رود همه ساختارها و اختیارات مرتبط با حوزه تنظیم گری، سیاست گذاری، نظارت و بازرگانی داخلی و خارجی از سایر وزارتخانه‌ها منفک و به وزارت جدید الحاق گردد.

کدیور افزود: هماهنگی در نظام و ساختار اداره کشور موضوعی سخت، زمانبر و پرهزینه است که ایجاد ساختار جدید بدون اختیارات کافی از مصادیق آن خواهد بود و ممکن است مسیر رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده از جمله تنظیم و کنترل بازار را پر ترافیک و حتی مسدود نماید.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با مطالعه دقیق تاریخچه تاسیس ، الحاق، انتزاع و تفکیک وزارتخانه‌های تجارت، بازرگانی، صنایع، صنایع و معادن و صمت در 80 سال اخیر توجه و آسیب‌ها و منافع ملموس تجارب عینی دوره های مذکور را در تصمیم گیری جدید ملحوظ نظر داشته باشند.

کدیور توجه به نتایج مطالعات علمی و پیشنهادات اتاق ایران را راهگشا توصیف و ابراز امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی با پذیرش و لحاظ نمودن پیشنهادات اصلاحی آسیب های ناشی از این تاسیس را به حداقل ممکن رسانده و مانع از تحمیل هزینه های مضاعف و تکرار تجارب گذشته شود.

کد خبر 2758385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha