برگزاری ۲۶ عنوان برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر در کردستان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر ۲۶ عنوان برنامه مختلف تدوین شده که در سطح استان با حضور مردم برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر حسینی در نشست خبری با رسانه های کردستان که به مناسبت هفته امر به معروف برگزار شد، گفت: فلسفه این هفته تداعی و آشنایی جوانان با واقعیات قیام امام حسین (ع) است.
وی اظهار کرد: شعار امسال ستاد امر به معروف، «نهضت حسینی و جامعه متعالی» است و در طول این ایام برنامه های مختلف و متنوعی با حضور مردم در سطح استان کردستان برگزار می شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه ۲۶ عنوان برنامه برای این ایام تدوین شده است، افزود: تبلیغات محیطی، میز خدمت، تجلیل از دستگاه های اداری برتر در حوزه امر به معروف، تجلیل از عامران به معروف و ... از جمله این برنامه ها است.
حسینی ادامه داد: بیشتر برنامه های این هفته بر پایه حضور مردمی تدوین شده چرا که اگر مردم در کنار ما نباشند شعار ستاد امر به معروف و نهی از منکر به درستی تحقق نمی یابد.
وی به بخشی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: مقابله با کشف حجاب و بی بند و باری در سطح جامعه، فساد اداری، آسیب های اخلاقی و ... از مهمترین وظایف این ستاد است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: رسالت ما این است که اگر در سطح جامعه آسیب های اجتماعی مانند بی حجاب و فساد را می بینیم، بی تفاوت نباشیم و به این موضوعات ورود کنیم.
حسینی گفت: همچنین در بحث دستگاه های اجرایی نیز تمام ادارات از لحاظ حجاب و عفاف آقایان و بانوان مورد ارزیابی قرار گرفته و ادارت نیز ملزم شدند به ارباب رجوعانی که حجاب و عفاف را رعایت نکرده با تذکر لسانی نسبت به رعایت حجاب تذکر بدهند هر چند که حق ندارد کار کسی را انجام ندهند.
وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته البته وضعیت استان کردستان با توجه به پایبند بودن مردم کردستان به اعتقادات دینی، بسیار مطلوب تر بوده و ارزش های دینی را بیشتر رعایت می کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: یکی دیگر از وظایف اصلی این ستاد صیانت از جلوه فرهنگی، اعتقادی و دینی مردم به ویژه جوانان است که در دام تهاجمات فرهنگی دشمنان ما نیافتند.
حسینی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان علاوه بر بحث حجاب و عفاف در بسیاری از موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره ورود کرده و با راه اندازی گشت ارشاد مسئولان سعی در مطالبه گری از مدیران داریم تا دغدغه های مردم رفع شود.
وی یادآور شد: انتظار می رود رسانه ها جلوه های فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر برای مردم معرفی کنند تا شهروندان فکر نکنند این ستاد به دنبال مچگیری بوده و یا تنها در مقوله حجاب و عفاف فعالیت دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: در حال حاضر نیز ۸۷ آسیب اجتماعی در سطح استان شناسایی شده و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی سعی می شود، این آسیب ها مرتفع شود.
کد خبر 2758446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha