حمله به HDP نتیجه سیاست های تفرقه افکنانه دولت AKP-MHP است

سرویس ترکیه - رئیس استانی HDP در آنکارا، حمله به این حزب را نتیجه سیاست های تفرقه افکنانه حکومت علیه HDP و کردها دانست.

به گزارش کردپرس، دلباز تمل رئیس مشترک حزب دموکراتیک حقوق (HDP) شاخه آنکارا، در سخنانی در واکنش به حمله مسلحانه برای چندمین بار به دفتر این حزب در آنکارا، این حملات را نتیجه سیاست های تبعیض آمیز و تفرقه افکنانه دولت AKP-MHP علیه HDP و کردها دانست.

پس از حمله مسلحانه به دفتر HDP در آلتین داغ آنکارا، اعضای حزب در یک نشست خبری ضمن محکوم کردن این حملات، درباره آن اطلاع رسانی کردند.

دلباز تمل رئیس مشترک استانی HDP در آنکارا، با ارائه اطلاعاتی در مورد این حمله گفت: «یک حمله مسلحانه در نیمه شب 18 جولای به ساختمان حزب در منطقه آلتین داغ، توسط افراد ناشناس انجام شد. این که ساختمانی که دفتر حزب در آن قرار دارد در ساعتی که بسته بود مورد حمله قرار گرفت، مانند حملات مشابه در گذشته، از تلفات احتمالی جلوگیری کرد. در اثر این حمله تنها شیشه های دفتر ما شکسته و خسارات مادی وارد شده است.»

تمل با بیان اینکه احزاب نزدیک به کردها هر روز مورد حمله دولت AKP-MHP قرار می گیرند، گفت: «ما می خواهیم تأکید کنیم که گفتمان تبعیض آمیزی که در دوران دولت AKP-MHP به اوج خود رسید، محرک این رویدادها و موارد مشابه است. به دلیل این گفتمان سیاسی است که جامعه درگیر دو قطبی شده است. می دانیم که دولت برای پنهان کردن عاملان این حادثه تلاش خود را خواهد کرد. اما ما کسانی را که در پست صحنه باعث تحریک عاملان این حملات هستند، می شناسیم. واضح است که گفتن سخنان نژادپرستانه و هدفمند علیه کردها و تلاش برای جرم انگاری علیه HDP باعث چنین رویدادهایی می شود. با این حال، همه محافل نژادپرست باید بدانند که HDP تجسم اراده مردم است، هیچ قدرتی و هیچ حمله ای قادر به تغییر این واقعیت نخواهد بود.»

تمل با بیان این که حزب از همه حقوق قانونی خود برای پیگیری این حادثه استفاده خواهد کرد، از احزاب اپوزیسیون ترکیه خواست تا در کنار HDP بایستند. 

او افزود: «گلوله هایی که به سوی HDP شلیک می شوند نه تنها علیه HDP بلکه علیه دموکراسی در ترکیه شلیک می شوند. با این حال ما به کسانی که فکر می کنند می توانند با این حملات ما را مرعوب کنند می گوییم که دیروز از آنها نمی ترسیدیم، امروز هم نمی ترسیم و فردا هم نخواهیم ترسید.»

کد خبر 2758483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha