طرح ایجاد منطقه آزاد مشترک با عراق، تاثیری در برنامه های توسعه‌ای قصرشیرین ندارد

سرویس کرمانشاه _ مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین از پیگیری برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه با یک شتاب مناسب خبر داد و گفت: طرح پیشنهادی عراق برای ایجاد یک منطقه آزاد مشترک در مجاورت استان ایلام تاثیری در برنامه های توسعه‌ای هیچ یک از مناطق آزاد جدید از جمله قصرشیرین ندارد.

به گزارش کردپرس؛ دکتر نادر نادری مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین گفت: دو اقدام اساسی در این منطقه در حال انجام است یکی تدوین طرح جامع منطقه آزاد قصر شیرین که خوشبختانه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و نسبت به قرارداد منعقد شده با مشاور طرح از نظر زمانی جلوتر هستیم و تا چند ماه آینده این طرح تکمیل خواهد شد.

وی افزود: دیگر اقدام صورت گرفته تهیه نقشه‌های رفع تداخل اراضی محدوده ۷۲۲۳ هکتاری این منطقه است که دارای ۱۰ پلاک است و خوشبختانه تاکنون نقشه‌های ۷ پلاک آن توسط مشاور این طرح تهیه شده و ظرف یک ماه آینده نقشه پلاک‌های باقیمانده نیز تهیه و جهت صدور سند زمین‌های منطقه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تحویل داده خواهد شد.

نادری اضافه کرد: با توجه به دو مرز فعال و قدرتمند پرویزخان و خسروی به زودی با تشکیل ساختار و استقرار در منطقه، شاهد توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه که بهشت سرمایه‌گذاری است خواهیم بود و با استفاده از امتیازات ویژه منطقه آزاد چهره اقتصادی استان کرمانشاه دگرگون می‌شود.

 مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در ادامه گفت: به طور کلی بحث ایجاد مناطق آزاد مشترک در حدود ۱۸ کشور مختلف از جمله ترکیه، سوریه و عراق مطرح شده و این موضوع هیچ ارتباطی با مناطق آزاد مصوب شده جدید در خصوص لغو امتیاز آنها و یا انتقال آنها به استانها و یا مکان‌های دیگری ندارد.

 وی ضمن تشکر از پیگیری و مطالبه‌گری رسانه‌های استان افزود: از طرف دولت عراق پیشنهادی در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق در منطقه جسان در داخل خاک عراق و خارج از محدوده مناطق آزاد موجود و مناطق جدید، داده شده است که فعلا در حد یک پیشنهاد از سوی طرف عراقی بوده و تاکنون هیچ منطقه آزاد مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها مصوب یا ایجاد نشده است.

نادری هم‌چنین گفت: تمرکز اصلی و فعلی مناطق جدید بر شکل‌گیری، راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در این مناطق است و در همین راستا به زودی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به استان سفر خواهد کرد که یکی از محورهای این سفر بحث ایجاد زیرساخت منطقه آزاد قصر شیرین و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

 وی ادامه داد: قرار است در این سفر قریب‌الوقوع با سرمایه‌گذاران و طرف‌های اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق هم در این رابطه مذاکرات لازم دو و سه جانبه در جهت جذب سرمایه‌گذار و نیز سرمایه‌گذاری مشترک به عمل آید.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا همه مسؤلین استان در راستای توسعه منطقه آزاد قصرشیرین اهتمام جدی داشته و برای انجام فعالیت‌های مشترک و بین‌المللی در مرزهای استان نیز از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده اند.

کد خبر 2758587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha