تمکین دولت اقلیم کردستان به اجرای قانون بودجه فدرال عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش مجله ایراک اویل ریپورت، دولت اقلیم کردستان عراق اقدام به اجرای برخی موارد مربوط به واگذاری نفت در برابر دریافت بودجه از بغداد مندرج در قانون بودجه سال جاری عراق کرده است.

به گزارش کردپرس، مجله ایراک اویل ریپورت با اشاره به این که دولت اقلیم کردستان، از هم اکنون به اجرای مفاد قانون بودجه عراق اقدام کرده، نوشت: دولت اقلیم کردستان عراق که موظف به واگذاری روزانه 400000 بشکه نفت خام به دولت مرکزی در ازای دریافت 12.6 بودجه کل عراق است، هم اکنون روزانه بین 50000 تا 90000 بشکه نفت خام به دولت عراق واگذار می کند.

این مجله انگلیسی زبان که صنعت نفت و گاز عراق و اقلیم کردستان را رصد می کند، چنین اقدامی را نشانه تمایل اقلیم کردستان برای اجرای قانون بودجه عراق دانست و نوشت: این همکاری احتمالا امید به دریافت سهم اقلیم کردستان از بودجه کل عراق را افزایش داده و ثبات مالی اقلیم کردستان را بیشتر خواهد کرد.

بر اساس گزارش این مجله، دولت اقلیم کردستان در یک ماه گذشته روزانه بین 50000 تا 90000 بشکه نفت خام را تحویل وزارت نفت عراق داده که آنهم آن را برای تولید سوخت در اختیار یک پالایشگاه خصوصی در اربیل قرار داده است.

البته این نشریه از این که دولت عراق هم در قبال اجرای تعهد اقلیم کردستان نسبت به ارسال بخشی از بودجه به این منطقه اقدام کند، ابراز تردید کرده و نوشته است باید دید که آیا بغداد هم، تا قبل از پایان ماه جولای نسبت به ارسال بودجه به اربیل اقدام می کند یا خیر.

کد خبر 2758728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha