پرداخت حقوق کارکنان مدیریت خودگردان به دلار : سقوط بی‌سابقه ارزش لیر در برابر دلار

سرویس سوریه - یک مقام مالی مدیریت خودگردان روز پنجشنبه از پرداخت حقوق کارمندان این مدیریت به دلار به دلیل سقوط بی‌سابقه ارزش لیر خبر داد.

به گزارش کردپرس، یک مقام مالی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه روز پنجشنبه گفت که مدیریت خودگردان قصد دارد که حقوق کارمندان خود را به دلیل سقوط بی‌سابقه ارزش لیر با دلار آمریکا پرداخت کند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، ارزش هر دلار در دو هفته گذشته از ۹ هزار پوند به آستانه ۱۳ هزار لیر رسیده است که سقوط تاریخی ارزش لیر بوده و قیمت سوخت طی هفته گذشته افزایش یافته و منجر به افزایش شدید قیمت خدمات و مواد غذایی شده است.

یک مقام مالی مدیریت خودگردان که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: «حقوق‌ها به لیر سوریه پرداخت می‌شود، اما ارزش آن با دلار آمریکا سنجیده می‌شود و حداقل دستمزد ۸۰ دلار آمریکا خواهد بود.»

وی افزود: «مدیریت خودگردان قبلا حقوق کارکنان خود را به لیر پرداخت می‌کرد که معادل ۸۰ دلار بود، اما کاهش اخیر لیر باعث تورم ارزی شده و حقوق به معادل ۴۰ دلار کاهش یافته است، بنابراین تصمیم به پرداخت حقوق بر مبنای دلار گرفته شد. مبادله دلار با لیره سوریه به این معناست که دلار هر چقدر هم باشد، ۸۰ دلار به لیره سوریه به کارمندان پرداخت خواهد شد.»

شورای اجرایی مدیریت خودگردان روز چهارشنبه در رقه برای بررسی واکنش به کاهش ارزش لیر سوریه تشکیل جلسه داد و این مقام مالی تایید کرد که در این نشست با تثبیت حقوق ها به دلار موافقت شده است.

وی در پایان اعلام کرد که این تصمیم به زودی اجرا خواهد شد.

کد خبر 2758784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha