قطع ١٥٠ اصله بلوط کهنسال در جنگل های سردشت

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون قاچاقچیان چوب در این شهرستان ۱۵۰ اصله درخت کهنسال بلوط را در مکان های مختلف جنگلی این شهرستان قطع کرده اند.

رحمت ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار کردپرس، افزود: قاچاقچیان چوب با استفاده از تاریکی شب و به کارگیری اره‌ برقی‌های شارژی که صدای بسیار کمی دارد، درختان کهنسال و تنومند بلوط را در این شهرستان قطع می‌کنند.

او با اشاره به وسعت و پراکندگی جنگل های زاگروس در سردشت افزود: از ابتدای سال تا کنون قاچاقچیان بیش از ۱۵۰ اصله درخت را قطع کرده اند که بخش بیشتر آن در مسیر سردشت به بانه بوده است.

ابراهیمی گفت: این چوب‌های قطعه شده به قصد انتقال سایر شهرهای استان و دیگر استان های مرکزی کشور بریده شده اند و متاسفانه با این کار مناطق جنگلی تهدید می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به کمبود نیروهای انسانی در بخش یگان حفاظت تصریح کرد: علیرغم تلاش شبانه روزی ماموران این اداره برای مقابله با قاچاق چوب اما گستردگی ٩٠ هزار هکتار جنگل در سردشت مقابله با این پدیده را دشوار کرده است. از سویی دیگر با معضلاتی همچون زمین خواری، جنگل خواری و آتش سوزی های مناطق جنگلی نیز روبه رو هستیم.

او اظهار کرد:  تاکنون ٨٥ پروند تخلف قطع و حمل چوب جنگلی در این شهرستان تشکیل و بیش از ١٠٠ پرونده تصرف اراضی و زمین خواری در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شده است.

او در پایان از برنامه های این اداره برای احیای مناطق جنگلی و درختکاری خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه قطع درختان و آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را به ندای ۱۵۰۴ منابع طبیعی اعلام کنند.

کد خبر 2759033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha