واحدهای معدنی که حساب هایشان در کردستان نباشد، خدمات نمی گیرند

استاندار کردستان گفت: واحدهای معدنی که حساب های بانکی خود را به بانک های استان انتقال ندهند، از دریافت خدمات محروم می شوند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای معادن استان کردستان که با حضور رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در سنندج برگزار شد، گفت: به طور جدی پیگیر انتقال حساب واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی مستقر در کردستان به داخل استان هستیم.

وی افزود: پرونده واحدهای معدنی که گردش مالی در استان ندارند در شورای معادن مطرح نمی شود و ارائه خدمات دیگر هم مشروط به انتقال حساب های بانکی این واحدها به بانک های استان است.

استاندار کردستان اظهار کرد: در دیداری که با وزیر تعاون هم داشتیم دستور انتقال حساب های واحدهای تولیدی زیرمجموعه این وزارتخانه به داخل استان از سوی این مقام مسئول صادر شد.

زارعی کوشا با بیان اینکه اصل هر اقدامی تامین منافع استان و کشور است، ادامه داد: به هیچ وجه نسبت به بهره مندی از ظرفیت های موجود در توسعه استان نباید کوتاهی کرد.

وی در ارتباط با بحث آلودگی آب و خاک مناطق موجود در محدوده های معادن استان، یادآور شد: نقش معادنی هم چون زرکوه در آلودگی آب و خاک روستاهای اطراف به آرسنیک در اصل موضوع هیچ تغییری ایجاد نمی کند و مسئله مهم این است که این موضوع وجود دارد.

استاندار کردستان بر انجام مطالعه و پژوهش لازم برای تعیین دقیق مشکل مذکور تاکید کرد و بیان کرد: بخش کشاورزی اگر به دنبال تغییر الگوی کشت در این مناطق است باید مشوق هایی در نظر بگیرند تا کشاورزان ترغیب به این کار شوند.

زارعی کوشا با بیان اینکه به طور جدی پیگیر بازگرداندن ۱۵ درصد حقوق معادن هستند، گفت: در ارتباط با قانون بهره مندی از یک درصد فروش معادن هم نیاز به شفاف سازی و کارکارشناسی داریم که دستگاه های مربوطه باید این را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 2759581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha