ممانعت از تردد ماشین های حامل مواد پتروشیمی کردستان/خدمات برق و گاز واحدهای صنعتی قطع می شود

استاندار کردستان گفت: اگر قرار است شرکت پتروشیمی کردستان برابر مقررات هلدینگ خود فعالیت کند، ما هم بر اساس قانون و مقررات دیگر اجازه تردد ماشین های سنگینی که محصولات آنها را بار زده اند، در جاده های کردستان نمی دهیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان، گفت: تکرار موضوع انتقال حساب های بانکی واحدهای معدنی و صنعتی به بانک های داخل استان دیگر کمی لوس شده، چرا که کار، کار سختی نیست و با توجه به اینکه مسئولیت عواقب ناشی از این دستور را نیز پذیرفته ام، در هر جایی هر مشکلی پیش آمد، ذکر شود که با دستور مستقیم استاندار این عمل صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: چه واحد صنعتی و چه معدنی که در این استان مشغول به فعالیت است باید از قانون مصوب شده در برنامه ششم توسعه کشور پیروی کرده و در غیر این صورت از دستگاه قضایی و دستگاه های نظارتی انتظار می رود به این موضوع ورود کنند.

استاندار کردستان افزود: البته در اجرای این مصوبه نیز باید تمام حساب های مالی و گردش مالی واحدهای صنعتی و معدنی منتقل شود و ما به دنبال یک حساب اعانه ای نیستیم تا بخشی از حساب ها منتقل شود.

زاعی کوشا با بیان اینکه ما هیچ توجیهی از هیچ شرکتی برای عدم انتقال حساب های بانکی را نمی پذیریم، ادامه داد: شرکتی مانند پتروشیمی کردستان به بهانه هلدینگ بودن از این موضوع سر باز می زند و از این پس دیگر ما به دنبال این شرکت نمی رویم، بلکه کاری می کنیم که آنها به دنبال ما بیایند.

وی یادآور شد: اگر قرار است آنها برابر مقررات هلدینگ خود فعالیت کنند ما هم بر اساس قانون و مقررات دیگر اجازه تردد ماشین های سنگینی که محصولات آنها را بار زده اند، در جاده های کردستان نمی دهیم چرا که در محدوده شهری تردد کرده و باید منتظر باشند تا زیرساخت و کمربندی ساخته شود، آن موقع تردد کنند.

استاندار کردستان بیان کرد: اگر قرار باشد آنها اینگونه پاسخگوی درخواست ما باشند ما هم زورمان را به التماس نمی گذاریم و از اختیارات قانونی که در اختیار داریم استفاده می کنیم.

زارعی کوشا گفت: تا امروز محترامانه و بدون فشار حداکثری از مسئولان این شرکت خواسته ایم در یک بازه زمانی حساب های مالی خود را به بانک های کردستان، منتقل کنند اما از این به بعد برابر قانون با آنها برخورد می شود.

وی اظهار کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان نیز مصوب شد که مشکلات واحدهای صنعتی مطرح نمی شود مگر اینکه تمام حساب ها و گردش مالی آنها به استان منتقل شده باشد.

استاندار کردستان افزود: در اجرای این مصوبه نیز فرقی ندارد که واحدهای مشکل دار کوچک هستند یا بزرگ و یا متعلق به دولت هستند، خصولتی هستند، خصوصی هستند و یا وابسته به نهادهای انقلابی، همه باید قانون را رعایت کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: هفته گذشته از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صراحت دستور گرفتیم که لاستیک بارز کردستان موظف است تمام حساب ها و گردش مالی حاصل از فروش خود را به استان منتقل کند.

وی یادآور شد: تا کنون زمان بسیاری را برای مدیران شرکت های صنعتی و معدنی صرف کرده ایم و حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری اگر این کار را انجام ندهند، از ادامه فعالیت آنها به هر نحوی مانند جلوگیری از خروج مواد تولیدی آنها، یا ارائه خدمات گاز، آب و برق جلوگیری می شود.

کد خبر 2759679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha