تداوم خشونت و قتل در کردستان ترکیه: دست کم 27 کشته و مجروح در چند روز

سرویس ترکیه - درگیری مسلحانه در کردستان ترکیه، تنها در طی چند روز جان 2 تن را گرفت و 25 تن دیگر را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش کردپرس، خشونت، درگیری های فیزیکی، درگیری مسلحانه و دعواهای خانوادگی و قبیله ای در طی روزهای گذشته دست کم جان 2 تن را گرفت و 25 تن دیگر را راهی بیمارستان کرد که از میان آنها حال 4 تن وخیم اعلام شده و در حال دست و پنچه نرم کردن با مرگ هستند. 

درگیری مسلحانه در بسمل دیاربکر: 1 کشته و 23 مجروح

در درگیری مسلحانه بین افراد دو خانواده در بسمل دیاربکر  آردا داگر جوان 18ساله جان باخت ‌و 23 تن دیگر مجروح شدند که حال دو تن از آنها وخیم اعلام شده است. 

این در حالی است که احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی از ماه های گذشته تا کنون بارها میانجی‌گری بین این خانواده را بر عهده گرفتند تا از گسترش این درگیری جلوگیری کنند. 

باتمان؛ کودک 5 ساله اهل باتمان خواهر 2 ساله خود را کشت

پسر بچه 5 ساله اهل باتمان، روز گذشته با تفنگ شکاری خانوادگی جان خواهر دو ساله خود را گرفت. 
این اتفاق در روستای یوالی چای از توابع شهرستان ساسون باتمان رخ داد. پسر بچه 5 ساله به نام ی-ای-چ در حال بازی با تفنگ شکاری پدرش، به سوی خواهر دوساله خود د-چ شلیک کرد.

کودک مجروح به بیمارستان اعزام شد و با وجود تمام مداخله های انجام شده، او نجات نیافت و جان خود را از دست داد.

این حادثه در نوع خود یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی بود که در سال های اخیر در ترکیه رخ داده است. 

زن کشی در ماردین؛ کاردآجین کردن همسر

ویسی-ب شهروند 38 ساله اهل قزل تپه ماردین، پس از محبوس کردن دو فرزند خردسال خود در یک اتاق، همسر خود را کارد آجین کرد و پس از آن با خوردن مقادیر زیادی قرص اقدام به خودکشی کرد.

تیم های مداخله پس از اطلاع از این اتفاق توسط همسایگانی که با شنیدن صدای کودکان مشکوک شده بودند، با شکستن درهای خانه کودکان را نجات داده و زن و شوهر نیمه جان را به بیمارستان منتقل کردند. 

گفته می شود که ویسی-ب همسرش شکران-ب را از 5 نقطه مورد ضربات چاقو قرار داده است.

تیم های مداخله کودکان را به اداره بهزیستی استان ماردین تحویل دادند.

عادی شدن خشونت در ترکیه

گفتنی است، خشونت در ترکیه، به ویژه خشونت های خانوادگی و زن کشی، به اتفاقات روزمره در رسانه های این کشور بدل شده اند. تا جایی که شنیدن این اخبار گویا دیگر شوک چندانی به جامعه وارد نمی کند. آنگونه که از اخبار پیداست، بیشتر این وقایع در کردستان ترکیه رخ می دهند.

ماه گذشته در درگیری خانوادگی بین دو خانواده در بسمل دیاربکر 10 تن از اعضای این دو خانواده کشته شدند و بسیاری نیز برای تحمل زندان های طولانی مدت راهی زندان های ترکیه شدند. با وجود تلاش نهاد های سیاسی به ویژه حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) درگیری بین این خانواده ها حل و فصل نشد. 

تداوم خشونت و قتل در کردستان ترکیه: دست کم 27 کشته و مجروح در چند روز

در هر دو روز سه زن در ترکیه کشته می شوند

همچنین بر اساس گزارش های ماهانه پلتفرم جنایت علیه زنان را متوقف می کنیم، تنها در دو ماه ژوئن و جولای قتل 83 زن در ترکیه رسانه ای شده است. این یعنی تقریبا هر دو روز سه زن در ترکیه به قتل می رسند.

این جنایت ها منحصر به کردستان ترکیه نیستند. تنها در همین دو روز گذشته یک زن 28 ساله به نام مروه آجار در درگیری مسلحانه بین دو مرد در دنیزلی به طور تصادفی از ناحیه سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. 

همچنین زن جوان دیگری به نام مهتاب دده که برای گذراندن تعطیلات خود به یالوا رفته بود از سه روز پیش ناپدید شده است. این نوع اخبار در نهایت با پیدا نشدن جسد فرد مفقود شده یا پیدا نشدن عاملان جنایت مختومه می شوند و پرونده های مشابه بسیاری در دادگاه های ترکیه وجود دارند.

کد خبر 2759798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha