شهروند آشوری اهل ماردین به قتل رسید

سرویس ترکیه - گوریه آغکوچ شهروند آشوری اهل ماردین در حمله مسلحانه به قتل رسید.

به گزارش کردپرس، عصر روز گذشته دوشنبه 6 نوامبر، گوریه آغکوچ شهروند آشوری اهل میدیات ماردین، که پس از سال‌ها زندگی در اروپا به زادگاهش بازگشته بود، در حالی که با همسرش از دیدار همسایه‌ها به خانه باز می‌گشت، در مقابل خانه‌اش با اسلحه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

آغکوچ با اصابت گلوله به سرش روی زمین افتاد. او که به شدت مجروح شده بود در بیمارستان دولتی میدیات ماردین جان باخت. جسد آغکوچ برای کالبد شکافی به سردخانه منتقل شد.

گوریه آغکوچ پدر سلیمان آغکوچ، نایب رئیس اتحادیه جهانی آشوریان و 92 ساله است. 

تیم های ژاندارمری عملیاتی را برای دستگیری مظنون یا مظنونانی که پس از حمله مسلحانه متواری شده بودند آغاز کردند. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

شهروند آشوری اهل ماردین به قتل رسید

شهروند آشوری اهل ماردین به قتل رسید

شهروند آشوری اهل ماردین به قتل رسید

شهروند آشوری اهل ماردین به قتل رسید

گفتنی است، آشوری های ترکیه یکی از اقوام بومی این کشور هستند که مانند دیگر اقلیت های مسیحی در ترکیه تا کنون بارها و بارها مورد قتل عام و خشونت قرار گرفته اند. در ترکیه هنوز هم عبارت ارمنی به عنوان ناسزا به کار می رود و گورستان های مسیحی ها همچنان از گزند حملات ناسیونالیست های افراطی ترک در امان نیستند. آشوری ها که در ترکیه از آنها به عنوان سوریانی یاد می شود، در این کشور شهروند درجه دو هستند و معمولا هویت خود را پنهان می کنند. خشونت علیه آشوری‌ها در طول تاریخ ترکیه شامل اجبار به تغییر دین، خلع ید از اراضی ملکی، سوء قصدها، کشتارها، تجاوزها، تعدی‌ها و آدم‌ربایی‌های متعددی می شود که این شهروندان سال ها است با آن دست و پنجه نرم می کنند.

لازم به ذکر است که مجلس سوئد در 11 مارس 2010 نسل‌کشی آشوری‌ها و ارمنی ها و یونانی ها را به رسمیت شناخت. علاوه بر این نسل‌کشی آشوری‌ها تا کنون  توسط نیو ساوت ولز دولت محلی در استرالیا و توسط مجلس شورای امور خارجه استرالیا و همچنین ایالت نیویورک آمریکا نیز به رسمیت شناخته شده‌است.

در دسامبر 2007 مجمع بین‌المللی نسل‌کشی، تشکیل شده توسط محققان و مورخان تاریخ با اکثریت قاطع نسل‌کشی آشوری‌ها و یونانی ها را به رسمیت شناخته‌اند.

کد خبر 2762936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha