شرط دوستی ما با بغداد به رسمیت شناخته شدن  PKK به عنوان سازمان تروریستی است

سرویس ترکیه - هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه از بغداد خواست تا  PKK را به عنوان سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد.

به گزارش کردپرس، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه که برای دیدارهای رسمی به عراق رفته است، شب گذشته در سخنانی در نشست خبری مشترک با فواد حسین، همتای عراقی خود خواستار این شد که دولت عراق حزب کارگران کردستان (PKK) را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد. 

او با بیان این که «نباید اجازه دهیم گروه تروریستی PKK که دشمن مشترک ما  است، روابط دوجانبه بین ما و عراق را مسموم کند.» گفت: «انتظار داریم عراق بر اساس روابط دوستانه و برادرانه عمل کرده و  PKK را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسد. ما نمی‌توانیم نسبت به چالش PKK در برابر حاکمیت عراق بی‌تفاوت بمانیم.»

فیدان در سخنان خود با تاکید بر مبارزه با PKK گفت: «این سازمان بسیاری از روستاهای عراق و همچنین شنگال، مخمور، قندیل و سلیمانیه را اشغال کرده است. این گروه تروریستی با نادیده گرفتن مرزهای سوریه و عراق به دنبال اتحاد این دو منطقه با کریدور تروریستی است که خود در منطقه ایجاد کرده است. ما از مبارزه برادران عراقی خود علیه گروه تروریستی PKK که ابزار قدرت‌های امپریالیستی شده است، در هر سطحی حمایت می‌کنیم».

وزیر خارجه ترکیه یک بار دیگر به رسمیت شناخته شدن PKK به عنوان سازمان تروریستی را شرط دوستی میان دو دولت خواند. 

او همچنین گفت که ترکیه بدون در نظر گرفتن نام سازمان های تروریستی چه PKK باشد و چه داعش آماده همکاری با عراق در زمینه مبارزه با این سازمان ها است. 

وزیر خارجه ترکیه در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک درباره همکاری های بین دو کشور در زمینه روابط اقتصادی و تجاری، همچنین بحران آب نیز سخن گفت. او مدعی شد که ترکیه به ایجاد یک مکانیسم همکاری بر مبنای علمی و منطقی در مورد آب اهمیت می دهد.

کد خبر 2759845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha