سفر وزیر خارجه ترکیه به اربیل و دیدار با مقامات اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هاکان فیدان پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، به اربیل سفر کرد و با مقامات اقلیم کردستان از جملە رئیس حزب دمکرات، رئیس اقلیم، رئیس دولت اقلیم کردستان و معاون نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

بە گزارش کردپرس به نقل از رسانەهای کردی اقلیم کردستان، وزیر خارجه ترکیه با مقامات دولتی و حزبی از جمله مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم، مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان و قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان روز پنجشنبه در پیرمام از وزیر امور خارجه ترکیه و هیئت همراه استقبال کرد.
دفتر مقر بارزانی اعلام کرد، مسعود بارزانی روز پنجشنبه 24/8/2023 در پیرمام از هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و هیئت همراهش استقبال کرد.
دفتر مقر بارزانی در بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار درباره اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط دوجانبه تبادل نظر شد.


نچیروان بارزانی خطاب به هاکان فیدان: اقلیم کردستان حمایت و کمک ترکیه را فراموش نخواهد کرد
نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق بندر جیهان ترکیه گفتگو کردند.
دولت اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد که نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز پنجشنبه با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد. نچیروان بارزانی از حمایت ترکیه از اقلیم کردستان در همه زمینه ها به ویژه در شرایط سخت تشکر کرد و گفت: اقلیم کردستان هرگز حمایت ها و کمک های ترکیه را فراموش نخواهد کرد.


همچنین مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان روز پنجشنبه با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.
مسرور بارزانی گفت با وزیر امور خارجه ترکیه و هیئت همراهش در خصوص صادرات نفت از اقلیم کردستان گفتگو کرده اند.
وی گفت: سفر وزیر خارجه ترکیه به عراق و اقلیم کردستان نشان از اهمیت روابط دو کشور است.
وی گفت: آنها درباره تعدادی از موضوعات مهم منطقه از جمله روابط دوجانبه ترکیه و عراق به ویژه با اقلیم کردستان و همچنین نحوه صادرات نفت از اقلیم کردستان برای حل این مشکل با دولت عراق گفتگو کردند.
مسرور بارزانی خطاب به وزیر خارجه ترکیه گفت: ما به شما اطمینان می دهیم که اقلیم کردستان حقوق خود را طبق قانون اساسی اجرا می کند و نباید به محل بی ثباتی کشورهای همسایه تبدیل شود و امیدواریم روابط ما ادامه یابد تا بتوانیم با انواع تروریسم در منطقه مقابله کنیم.

دیدار با معاون نخست وزیر اقلیم کردستان از دیگر دیدارهای وزیر خارجه ترکیه با مقامات اربیل بود.
بر اساس بیانیه دفتر قباد طالبانی، در این نشست درباره حل مشکل فرودگاه بین المللی سلیمانیه که پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است، بحث و تبادل نظر شد.
قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان روز پنجشنبه در اربیل از هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه استقبال کرد.  بر اساس این بیانیه، در این دیدار روابط اقلیم کردستان و ترکیه و روابط اربیل و بغداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست دابان شدله معاون روابط خارجی اقلیم کردستان و احمد مفتی معاون وزیر منابع طبیعی حضور داشتند.

شایان ذکر است خبرگزاریهای کردی اقلیم کردستان اعلام کردند که برنامه بعدی وزیز خارجه ترکیه دیدار با مامات حزبی اتحاد اسلامی کردستان بوده است.

کد خبر 2759930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha