دیدار هاکان فیدان با نچیروان بارزانی در آلمان

سرویس ترکیه - هاکان فیدان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با نچیروان بارزانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در شصتمین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، با نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی نهاد ریاست اقلیم کردستان، بارزانی و فیدان درباره آخرین تحولات منطقه تبادل نظر کردند.
 
در اطلاعیه مذکور آمده است که در این نشست به منظور حفظ امنیت و ثبات و مقابله با تهدیدات علیه امنیت و ثبات دو کشور، همکاری ترکیه با عراق و اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همچنین یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این دیدار، موضوع صادرات نفت بوده است.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در حاشیه این سفر با برخی دیگر از مقامات بلند پایه بین المللی دیدار کرد. 

دیدار هاکان فیدان با نچیروان بارزانی در آلمان

در پستی که در اکانت شبکه اجتماعی ایکس وزارت امور خارجه ترکیه منتشر شد، آمده است که هاکان فیدان در مونیخ از سوی الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به حضور پذیرفته شده و همچنین به طور جداگانه با جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا و میهای پوپشوی وزیر امور خارجه مولداوی دیدار کرده است.

به نوشته TRT، به نقل از منابع دیپلماتیک، فیدان که در دیدار با بورل روابط ترکیه و اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار داد، یادآور شد که نباید بین سایر کشورهای نامزد اتحادیه اروپا و ترکیه تبعیض وجود داشته باشد.

در این دیدار ضمن بحث و گفتگو پیرامون مسئله سوریه، هر دو طرف اعلام کردند که دولت سوریه باید درگیر روند (حل مسئله از طرق) سیاسی باشد.

در این میان، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که در دیدار فیدان با پوپشوی وزیر امور خارجه مولداوی، موضوعات روابط اقتصادی، و همکاری در زمینه‌های انرژی، آموزش و صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2767066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha