۱۸پروژه در بانه کلنگ زنی و به بهره برداری رسید

سرویس کردستان- همزمان با سومین روز از هفته دولت در شهرستان بانه ۱۵ پروژه به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی سه پروژه هم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس روز شنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت ۶ پروژه عمرانی شهرداری بانه، هشت پروژه مخابراتی، یک پروژه شهرک صنعتی و سه پروژه شرکت توزیع برق بانه کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.

شهردار بانه در آیین افتتاح پروژه های شهرداری بانه گفت: پروژه بهسازی و آسفالت معابر شهرک ارقند و فرجی به طول ۱۵ هزار متر مربع با اعتبار ۶ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری بانه اجرایی شده که این پروژه شامل تسطیح، آماده سازی و آسفالت معابر است که به صورت امانی انجام شده است.

سروه قادرخانزاده با بیان اینکه این پروژه تز خرداد ماه آغاز شده افزود: برای پروژه آسفالت معابر شهرک ارقند و فرجی هزیینه خودیاری نیز پرداخت شده که این هزینه کمتر از یک ششم هزینه های بوده که به این پروژه اختصاص یافت.

وی با اشاره به آغاز بکار پروژه هدایت آبهای سطحی شهرک لاله اظهار داشت: یکی از مشکلات این شهرک هدایت آبهای سطحی است با توجه به اینکه کف ساختمان ها از معابر پایین تر بود با شروع فصل مشکل آبریز معابر مواجه می شدیم.

قادرخانزاده اضافه کرد: برای حل این مشکل مطالعات و برنامه ریزی های زیادی انجام شده و پیمان کار پروژه مشخص شد برای اجرای این پروژه ۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرداری و اعتبارات استانی هزینه می شود و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: کانال هدایت آبهای سطحی شهرک لاله ۳۰۰ متر است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

شهردار بانه با اشاره به احداث بلوار ۳۴ متری خطیبی یاد آور شد: عملیات اجرایی این بلوار نیز به زودی آغاز می شود که ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه نیز اختصاص یافته که به صورت امانی انجام می شود.

وی یکی دیگر از مشکلات را کمبود آب برای آبیاری فضای سبز شهری عنوان کرد و افزود: مطالعه پروژه پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز انجام شده که پیمان نیز انتخاب شده که برای اجرای این پروژه یک هزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری و یک مخزن ۱۰۰ متر مکعبی احداث می شود.

قادرخانزاده اظهار داشت: برای اجرای این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود که این اعتبار از محل اعتبارات داخلی شهرداری و اعتبارات استانی تامین می شود.

وی یکی دیگر از پروژه های شهرداری را آغاز عملیات اجرایی پارک صالح آباد عنوان کرد گفت: برای احداث این پارک سه میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری هزینه می شود که شامل جدول گذاری، پیاده روسازی و جدول کشی است.

شهردار بانه افزود: همزمان با این اغاز هفته دولت عملیات اجرای احداث خیابان ۱۶ متری جنیره نیز آغاز می شود که برای اجرای این پروژه هم ۱۵ میلیاد تومان اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری اختصاص می یابد.

پروژه های شرکت توزیع برق شهرستان بانه

رییس شرکت توزیع برق شهرستان بانه در آیین نمادین افتتاح سه پروژه برق رسانی با اشاره به توسعه مناطق حاشیه ای گفت: سالانه حدود سه هزار انشعاب جدید واگذار می کنیم که ۸۰ درد انشعاب ها خانگی است.

صلاح قادری افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۱۰ پست جدید احداث و بسیاری از پست های موجود افزایش ظرفیت داده شده که محله بنی رزان یکی از مناطقی است که بیشترین توسعه را داشته است.

وی با اشاره به ضعف ولتاژ محله بنی رزان گفت: احداث پست جدید محله بنی رزان و فنی و حرفه ای، اصلاح شبکه روستاهای بخش مرکزی، بخش نمشیر، بخش ننور و آرمرده، برق رسانی به محله تالار آربابا از جمله پروژه های شرکت توزیع نیروی برق است که برای اجرای این پروژه ها هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

قادری اضافه کرد: با توجه به قانون واگذاری انشعاب غیر دائم با همکاری شهرداری بانه انشعاب های غیر دائم و دائمی به حدود ۲۶ منطقه حاشیه ای واگذار می شود.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب و برای اجرای پروژه ها هزینه شده است.

پروژه های مخابرات

رییس شرکت مخابرات شهرستان بانه گفت: شرکت مخابرات شهرستان بانه برای اجرای پروژه های هفته دولت ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده و در ۶ سایت فور جی در مناطق مختلف شهر بانه به تی دی ال تی ای تبدیل شده و اینترنت پرسرعت و فیبر نوری در روستای برویشکانی راه اندازی شده است.

مصطفی فتحی افزود: تکنولوژی ای دی اس ال به ۲ کافوی بانه اضافه شده توسعه شبکه اف تی تی اچ به متراژ ۵۰۰ متر در شهرک مولوی و نصب و راه اندازی سایت فرمانداری جاده سلیمانی و سایت مایکروویو از پروژه های شهرک مخابرات است که در هفته دولت به بهره برداری رسید.

بهره برداری شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی بانه

برای اجرای پروژه شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی بانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۸۳ تیر برق جانمایی شده و ۳ کیلومتر اجرای شبکه برق راه اندازی شده است.

کد خبر 2760014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha