خودداری نیروهای کرد از همراهی با برخی طرحهای آمریکا در سوریه

سرویس جهان- به گفته دو کارشناس مسائل سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، از همراهی با برخی طرح ها و سیاست های آمریکا در سوریه خودداری می کنند.

به گزارش کردپرس، در هفته های اخیر گزارش هایی درباره عملیات احتمالی آمریکا در شرق سوریه که به مبارزه با داعش ارتباط ندارد، منتشر شده است. نشریه عنب بلدی که روی مسائل سوریه تمرکز دارد از تلاش آمریکا برای همراه کردن نیروهای دموکراتیک سوریه برای شرکت در این عملیات خبر داد.

اما دو کارشناس مسائل سوریه معتقدند نیروهای دموکراتیک سوریه نمی خواهند در برنامه هایی به جز عملیات مبارزه با داعش در سوریه، با آمریکا همراهی کنند.

بدر ملا رشید، مدیر مرکز رامان و کارشناس مسائل سوریه و کردها در این باره به عنب بلدی گفته است احتمال مشارکت نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات نظامی احتمالی در شرق سوریه بعید است.

سامر الاحمد، پژوهشگر مرکز عمران نیز به این نشریه گفته است نیروهای دموکراتیک سوریه نمی خواهند در اقداماتی که باعث ایجاد بی ثباتی جدید در سوریه شود، شرکت کنند. او تاکید کرد نیروهای کرد در عملیات هایی به جز مبارزه با داعش، با آمریکا علیه نیروهای دیگر در سوریه شرکت نمی کنند.

او تاکید کرد که ترکیه نیز مخالف حضور نیروهای کرد سوریه در عملیات احتمالی ترکیه در شرق سوریه است زیرا این مسئله باعث گسترش قلمرو تحت کنترل نیروهای کرد سوریه می شود.

کد خبر 2760032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha