دانشکده علوم پزشکی مهاباد به بهره برداری رسید

سرویس آذربایجان غربی- یک هفته پس از اخذ تایید مجوز راه اندازی دانشکده علوم پزشکی مهاباد، ساختمان این دانشکده با حضور استاندار آذربایجان غربی و سایر مسئولان افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، آیین افتتاح دانشکده ارتقا یافته علوم پزشکی مهاباد امروز چهارشنبه ٨ شهریور ماه با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، نماینده مهاباد در مجلس و جمعی از مسئولان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در این آیین گفت: دانشکده علوم پزشکی مهاباد پس از سه دهە به ثمر نشست، بایستی تدابیری اندیشە بود کە احداث فاز دوم دانشکده شامل خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی آغاز و به قطبی برای آموزش درمانی جنوب استان و منطقه تبدیل شود.

معتمدیان افزود: با توجە بە فاصلە سرانه بهداشتی و درمانی استان با کشور، لازم است فضاهای حوزه درمان افزایش پیدا کند که در مورد مهاباد، با احداث دو بیمارستان ٣۵٠ تختی و ١٠٠ تختی تامین اجتماعی، پیش‌بینی می‌شود سرانە درمانی در این شهرستان به حد مطلوبی برسد.

در این مراسم جلال محمودزاده، نماینده شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افتتاح این دانشکدە گامی مهم و اساسی جهت ارتقای آموزش و درمان در منطقه است. امکانات این مرکز در شمال‌غرب کشور بی‌نظیر بوده و پتانسیل‌ توسعه هرچه بیشتر را دارد. 

محمودزاده درباره آخرین وضعیت دو بیمارستان در حال احداث هم بیان کرد: مقرر شدە سازه ۶ طبقه بیمارستان ٣۵٠ تخت‌خوابی تا بهمن‌ماه سال جاری به اتمام برسد، همچنین بیمارستان تامین اجتماعی پیمان‌سپاری شدە و اعتباری به میزان ۴٠٠ میلیارد تومان نیز به آن تخصیص داده شده است.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی اول شهریور ماه در گفت و گوی اختصاصی با کردپرس از ارتقا دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی مهاباد با اخذ تایید از وزارت بهداشت و درمان، خبر داده و گفته بود: این مکان در آینده می تواند به دانشگاه علوم پزشکی نیز ارتقاء پیدا کند.

استاندار آذربایجان غربی در آخرین روز از هفته دولت، در سفری یک روزه بازدید از پتروشیمی مهاباد، بازدید میدانی از منطقه پشت تپ و دیدار با مردم این منطقه، حضور در صدا و سیمای مرکز مهاباد دیدار مردمی با شهروندان در مسجد شهریکندی و حضور در شهر تازه تاسیس گوگ تپه را در برنامه کاری خود دارد.

کد خبر 2760168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha