تبدیل دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی در دستور کار است

سرویس آذربایجان غربی- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: برنامه آتی این دانشگاه ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد و تبدیل آن به علوم پزشکی است.

به گزارش کردپرس، رحیم محمودلو اظهار کرد: در صدد هستیم که مجوز تاسیس ۲ رشته دیگر از جمله فوریت های پزشکی و بهداشت عمومی، علاوه بر رشته پرستاری را برای دانشکده پرستاری مهاباد اخذ کنیم و سپس این دانشکده را از پرستاری به علوم پزشکی ارتقا دهیم.

او اضافه کرد: برای تبدیل کردن دانشکده پرستاری به علوم پزشکی، حداقل باید سه رشته تحصیلی در آن فعال و دانشجو پذیرش شود و پس از پذیرش چندین دوره دانشجو، امکان تبدیل کردن دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

محمودلو در پایان به ایرنا گفت: با توجه به زیرساخت های موجود و احداث ساختمان با فضای آموزشی کافی، امیدواریم در سال ۱۴۰۲ دانشکده پرستاری مهاباد با ایجاد ۲ رشته جدید به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یابد.

دانشکده پرستاری مهاباد که در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال احداث است پیشتر مقرر شده بود تا دانشکده علوم اجتماعی باشد اما با پیگیری انجام شده به ساختمان پیراپزشکی و در نهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

هم اکنون مراحل تاسیس این دانشکده از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.

دانشکده پرستاری مهاباد برای نخستین بار سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ با ظرفیت ۲۲ نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری دانشجو جذب کرد.

با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه هفته جاری دانشکده پرستاری میاندوآب با راه اندازی سه دانشکده دیگر بهداشت عمومی، صنایع غذایی و فوریت های پزشکی به دانشکده علوم پزشکی شهید باکری ارتقا یافت.

هم اکنون علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی خوی و دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

مهاباد قطب درمانی جنوب استان آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر علاوه بر بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره)، ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی دولتی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در این شهر در حال احداث است.

کد خبر 40347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha