تظاهرات در سویدا ادامه دارد

سرویس سوریه - روزنامه العرب صبح امروز در خبری با عنوان «تظاهرات در سویدا ادامه دارد» اعتراضات سوریه را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش کردپرس، روزنامه العرب صبح امروز اعتراضات در سوریه را در دستور کار خود قرار داد و خبری را با عنوان «تظاهرات در سویدا ادامه دارد» منتشر کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در خبر العرب آمده است که وضعیت کنونی سوریه مشابه وقایع سال ۲۰۱۱ است. با وجود اینکه برخی از استان‌ها در جریان ۱۳ ساله بحران سوریه علیه بشار اسد موضع یکجانبه گرفته بودند اما اکنون در بسیاری از استان‌ها اعتراضات علیه وضعیت اقتصادی و دولت دمشق در دومین هفته خود ادامه دارد.

در خبر العرب به تظاهرات در سویدا که مقر دروزی‌های سوریه است اشاره شد و اعلام شد که تظاهرکنندگان اعضای حزب بعث اسد را از برخی از دفاتر خود خارج کردند، درهای دفاتر را بستند و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

به نوشته این روزنامه، اعتراضات دولت سوریه را تحت تاثیر قرار داد اما به نظر نمی‌رسد که تهدیدی برای موجودیت آن باشد به ویژه که دولت سوریه حاکمیت خود را در بیشتر مناطق کشور تقویت کرده است. 

لازم به ذکر است که اعتراضات در شهر سویدا و حومه آن به مدت دو هفته است که ادامه دارد و معترضان خواستار سرنگونی دولت و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

کد خبر 2760232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha