دیدار اسد و امیرعبداللهیان در دمشق

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به دمشق سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود ، صبح امروز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کرد پرس بر اساس خبری که وزارت خارجه ایران از این دیدار منتشر کرده است؛ وزیر امور خارجه ایران با ابلاغ سلام  آیت الله رئیسی به بشار اسد،  بر دعوت رئیس جمهور ایران از اسد  جهت سفر به تهران تاکید کرد.

بر این اساس امیرعبداللهیان افزود در گفتگوهای دیروز انجام شده با نخست وزیر و وزیر خارجه، روند اجرای توافقات دو کشور در سفر رئیس جمهور به دمشق را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم و تاکید کردیم که توافقات انجام شده میان دو کشور از جمله اسناد امضا شده در سفر دکتر رئیسی به دمشق با دقت مورد اهتمام، پیگیری و اجرا قرار گیرد.

امیرعبداللهیان افزود دولت، ملت و ارتش سوریه یک جنگ جهانی تروریستی علیه خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و اکنون سوریه در بهترین شرایط خود قرار دارد و خوشحالیم که امروز منطقه و جهان متوجه واقعیت و قدرت سوریه شدند، هر چند دشمنان سوریه در تلاش هستند با توسل به تحریم و فشار اقتصادی بر دولت و ملت سوریه، اهداف سیاسی خود در قبال این کشور را دنبال کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود جمهوری اسلامی ایران همانطور که در روزهای سخت سوریه در کنار این کشور بود، در شرایط جدید نیز همچنان در کنار سوریه و ملت آن خواهد بود.

وزیر امور خارجه  ایران بر لزوم احترام همه طرف ها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و افزود جمهوری اسلامی ایران در تکمیل روند مبارزه با تروریسم همچنان در کنار سوریه قرار دارد.

امیرعبداللهیان روند روابط ایران و عربستان را در حال پیشرفت توصیف و آن را به نفع دو کشور و کل منطقه دانست. همچنین نسبت به از سرگیری حضور و فعالیت سوریه در اتحادیه عرب و تقوبت روابط سوری - عربی اظهار خرسندی کرد.

بشار اسد هم  در ابتدای این دیدار، پیوستن ایران به گروه بریکس را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و افزود این امر نشان می دهد که جهان در حال تغییر است و آنچه که ما و شما برای آن ایستادگی کردیم، درست بود.

بشار اسد راهبرد آمریکا در منطقه برای تامین منافع خود را، ایجاد و دامن زدن به تنش و بحران میان کشورها و ملت های منطقه اعم از اختلاف شیعه و سنی و یا عربی ایرانی دانست و از ابتکار عمل ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی منطقه استقبال کرد و آن را اقدامی فوق راهبردی دانست.

در این دیدار روند سیاسی تحولات سوریه، روند آستانه، روابط سوریه و اتحادیه عرب، تحولات فلسطین و برخی دیگر از موضوعات مورد اهتمام منطقه ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 2760233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha