دولت عراق باید فورا به حضور PKK در کرکوک پایان دهد

سرویس ترکیه - هاکان فیدان از دولت عراق خواستار بیرون رانده شدن فوری اعضای PKK از کرکوک شد. 

به گزارش کردپرس، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه با ابراز نگرانی از وضعیت کرکوک از دولت عراق خواست تا هر چه سریعتر به حضور حزب کارگران کردستان (PKK) در این شهر پایان دهد.

به نوشته TRT فیدان با اشاره به اینکه شهر کرکوک نمونه کوچکی از عراق است، گفت: کرکوک به عنوان نمادی از فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز شناخته می شود.

او با بیان این که ترکمن‌ها از عناصر اصلی و پایه‌گذار عراق هستند، از تنش‌هایی که منجر به تلفات جانی در کرکوک شده است، ابراز نگرانی کرد.

فیدان با ادعای اینکه اخیراً حضور PKK در این شهر افزایش یافته است، از مقامات عراقی خواست تا به سرعت به آن پایان دهند. فیدان همچنین خواستار «برقراری حفظ تعادل در میان همه اقشار کرکوک برای مدیریت این شهر به طور مساوی» شد.

لازم به ذکر است که در درگیری های به وجود آمده بر سر واگذاری مجدد ساختمان متعلق به حزب دمکرات کردستان (پارتی) که از اکتبر 2017 توسط دولت بغداد به یک مقر نظامی تبدیل شده، در روزهای گذشته دست کم 4 تن کشته و 10 تن دیگر مجروح شدند. این اتفاقات مدت کوتاهی پس از سفر دو روزه فیدان به عراق و دیدار او با مقامات این کشور همچنین نیروهای ترکمانی رخ داد.

کد خبر 2760395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha