اپیدمی گال در بند زندان امنیتی سینجان، بسیاری از زندانیان سیاسی زن مبتلا به گال شده اند

سرویس ترکیه - همه گیری گال در بند زنان زندان امنیتی سینجان، بسیاری از زندانیان سیاسی این بند را گرفتار کرد.

به گزارش کردپرس، همه گیری گال در بند زنان زندان امنیتی سینجان که بسیاری از زندانیان سیاسی زن و فعالان و روزنامه نگاران کرد در آن نگهداری می شوند، سبب ابتلای این زندانیان شد.

دجله مفتی اوغلو مدیرمسئول خبرگزاری مزوپوتامیا و رئیس مشترک انجمن روزنامه نگران دجله فرات که خود به اتهام عضویت در سازمان تروریستی در این زندان امنیتی در بند است، در یادداشتی از ابتلای شمار زیادی از زندانیان زن به گال خبر داد.

بنا بر گزارش مفتی اوغلو، اپیدمی گال ابتدا از بند زندانیانی که در زمینه توزیع غذا و جمع آوری زباله ها فعالیت می کنند، آغاز شد و سپس به بخش های دیگر این زندان سرایت کرد.

به نوشته این روزنامه نگار زندانی کُرد، اداره زندان هیچ مداخله ای برای پیشگیری از تسری گال به بندهای دیگر نکرده است.

اعضای گارد زندان که هفته ای یک بار برای جمع آوری لباس ها و ملحفه های زندانیان می آیند، به آنها گفته اند که لباس ها و ملحفه های همه زندانیان با هم شسته می شود و هر کسی که دلش نمی خواهد گال بگیرد می تواند لباس های خودش را برای شستشو ندهد. 

گارد زندان در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامی دیگر برای پیشگیری از همه گیری انجام شده است، گفته اند که به آنها دستور داده شده که تنها هشدار بدهند که هر کسی مایل نیست گال بگیرد، لباس هایش را خودش بشوید.

کد خبر 2760434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha