۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
دو نوازنده کُرد به زندان افتادند

سرویس ترکیه - دو نوازنده کرد گروپ یوروم با رای دادگاه به زندان افتادند.

به گزارش کردپرس، سودا قربان و مروه قورت دو نوازنده کُرد تبار گروپ یوروم دو تن از اعضای گروه موسیقی اعتراضی گروپ یوروم دستگیر شده و به زندان افتادند. 

نیروهای پلیس با حمله به مرکز فرهنگی ایدیل در استانبول در هشتم سپتامبر، 10 تن از اعضای گروه موسیقی اعتراضی گروپ یوروم را که در این مرکز فعالیت می کنند، بازداشت کردند. 

روز گذشته دادگاه اولیه این ده نوازنده و موزیسین در دادگاه چاغلایان برگزار شد. از این میان دادگاه حکم آزادی دیلان پویراز، اثر چلیک، رضوان آغباش، ودات دوغان، باریش یوکسل، سحر آدی گُزل، رزان شنگول، هاکان اینچی را صادر کرد و سودا قربان و مروه قورت دو نوازنده کُرد تبار گروپ یوروم با دستور دادگاه روانه زندان شدند.

گفتنی است، گروپ یوروم (Grup Yorum) یکی از گروه های موسیقی اعتراضی در ترکیه است که اکثریت اعضای آن را هنرمندان کرد یا علوی تبار تشکیل می دهند. این گروه موسیقی تا کنون بارها هدف حملات نیروهای دولتی قرار گرفته و اعضای آن بارها به اتهام «عضویت در گروه تروریستی یا تبلیغ برای گروه تروریستی» به زندان افتاده اند. 

دو نوازنده کُرد به زندان افتادند

پیشتر اعضای این گروه در می 2019 در اعتراض به زندانی شدن 6 تن از اعضای گروه، ممنوعیت فعالیت و تشدید سیاست‌های سرکوب گرانهٔ دولت اردوغان دست به اعتصاب غذا زدند. هلین بولک نوازنده کرد و علوی این گروه به همراه ابراهیم گوکچک دیگر نوازنده آن پس از تحمل نزدیک به 300 روز اعتصاب غذا در آوریل 2020 جان خود را از دست دادند. با این حال برگزاری کنسرت ها و ممنوعیت فعالیت های هنری این گروه برداشته نشد.

کد خبر 2760763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha