واکنش بافل طالبانی درباره حمله پهبادی به فرودگاه کشاورزی عربت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اتحادیه میهنی کردستان در واکنش به حمله پهبادی به فرودگاه کشاورزی عربت گفت: حمله تروریستی به فرودگاه کشاورزی عربت سلیمانیه که منجر به شهادت و مجروح شدن شش تن از پیشمرگان قهرمان کردستان شد را به شدت محکوم می کنیم.


به گزارش کردپرس به نقل از رسانەهای کردی اقلیم کردستان بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان در بیانیەای حمله پهبادی به فرودگاه کشاورزی عربت را محکوم کرد و گفت: این اقدام جنایتکارانه، تجاوز به مرز اقلیم کردستان و عراق و بخشی از توطئه ای است که با هدف از بین بردن صلح و ثبات اقلیم کردستان به ویژه مرز سلیمانیه انجام می شود.
در مواجهه با این نقض، وظیفه همه احزاب سیاسی منطقه است که در کنار هم با تهدیدات و چالش های امنیتی مقابله کرده و از کردستان در برابر دشمنان آن محافظت کنند.
بافل طالبانی در بیانیه خود افزوده است: ضمن تسلیت عمیق خود به خانواده سه شهید قهرمان مبارزه با تروریسم که از شهدای صلح کردستان هستند، برای مجروحان شفای عاجل آرزومندم.  ما همچنین از دولت عراق می خواهیم که به وظیفه خود در چارچوب قانون اساسی و میهنی خود در حفاظت از خاک و حریم هوایی عراق از جمله کردستان و توقف این تجاوزات عمل کند.
ما از همه دوستان، کشورهای جهان و همه مبارزان آزادی می خواهیم که موضع جدی بگیرند و با ما متحد شوند تا این اقدامات تروریستی متوقف شود.
کردستانی های عزیز
با توکل به خدا و شما در کنار هم از این وضعیت عبور می کنیم و با اتحاد خود ثبات را در مناطق برقرار می کنیم و با همه چالش ها مقابله می کنیم.
بافل جلال طالبانی
رئیس اتحادیه میهنی کردستان

کد خبر 2760943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha