در زمان حمله پهپادی به فرودگاه عربت نیروهای ضد ترور اتحادیه میهنی در حال تمرین مشترک با PKK بودند

سرویس ترکیه - وزارت خارجه ترکیه در واکنش به حمله پهپادی به فرودگاه عربت عراق، مدعی شد که در زمان حادثه نیروهای ضد ترور اتحادیه میهنی در حال تمرین مشترک با PKK بودند.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای درباره حمله پهپادی و انفجار در فرودگاه عربت سلیمانیه، مدعی شد که در زمان حادثه نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) در حال تمرین نظامی مشترک با نیروهای وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان بوده‌اند.

بنا بر گزارش «آناتولی ترکی» وزارت خارجه ترکیه شب گذشته با انتشار بیانیه ای در واکنش به انفجار در فرودگاه عربت سلیمانیه در شمال عراق آن را «توجه برانگیز» دانست و مدعی شد که «عناصر یگان مبارزه با تروریسم حزب اتحادیه میهنی کردستان در حال برگزاری تمرین نظامی مشترک با سازمان تروریستی PKK بوده‌اند.»

در بیانیه مکتوب این وزارتخانه آمده است که ترکیه «فعالیت های سازمان تروریستی PKK و گسترش آن به ویژه در شمال عراق و به ویژه فعالیت در کریدور ترور ایجاد شده بین سوریه و عراق را که اخیرا تشدید شده است از نزدیک تحت نظر دارد.»

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه شاخه امنیتی «ضد تروریسم» وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان را به «همکاری با سازمان تروریستی PKK» متهم و این موضوع را به عنوان «یک تحول پرمخاطره» توصیف کرده است. وزارت خارجه ترکیه همچنین PKK  را متهم به گروگان گروگان گرفتن مردم در اقلیم کردستان عراق کرده است.

وزارت خارجه ترکیه از دولت مرکزی و حکومت اقلیم کردستان عراق خواسته که PKK و شاخه‌های آن را به عنوان گروه تروریستی اعلام کنند و به صورت صادقانه و ملموس با تروریسم مبارزه کنند.

از سوی دیگر، روز گذشته (سه شنبه 19 سپتامبر) «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت که در ساعت 17 روز دوشنبه یک پهپاد از مرز ترکیه وارد خاک عراق شده و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده است.

به نوشته میدل ایست نیوز، رسول گفت که در این حمله 3 تن از نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان جان باخته و 3 تن زخمی شدند.

رسول تأکید کرد که این حمله نقض حاکمیت و امنیت و سلامت ارضی عراق و تهدید صلح و امنیت منطقه و جهان و نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

او افزود که تکرار این تعرض‌ها با اصل حسن هم‌جواری سازگار نیست و موجب تضعیف تلاش‌های عراق برای برقراری روابط سیاسی و اقتصادی و امنیتی متوازن با همسایگانش می‌شود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که حق عراق برای پایان دادن به این‌گونه اقدامات محفوظ است.

روز گذشته، واحد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از کشته و زخمی شدن 6 نفر از نیروهای خود در پی حمله پهپادی به فرودگاه عربت خبر داد.

در بیانیه این واحد آمده است که در پی حمله پهپادی به فرودگاه عربت، 3 نفر از نیروهای واحد مبارزه با تروریسم کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این یک آتش سوزی در فرودگاه عربت در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق رخ داده بود.

کد خبر 2761019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha