ترکیه عامل حمله به فرودگاههای سلیمانیه است

سرویس جهان- جبار یاور با اشاره به حمله ماه آوریل ترکیه به فرودگاه سلیمانیه گفت: عامل حمله روز گذشته به فرودگاه غیرنظامی عربت در نزدیکی سلیمانیه نیز ترکیه است.

به گزارش کردپرس، مقامات رسمی در استان سلیمانیه عراق انفجار روز گذشته در فرودگاه غیر نظامی عربت در نزدیکی شهر سلیمانیه را تروریستی اعلام کرده و از جان باختن و مجروح شدن چنددن تن از نیروهای نظامی و امنیتی کرد خبر دادند.

جبار یاور، دبیر کل سابق وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز عامل این انفجار را ترکیه دانست. او با اشاره به این که ترکیه در 7 آوریل گذشته نیز فرودگاه اصلی سلیمانیه را هدف حمله پهپادی قرار داده بود، انفجار روز گذشته در فرودگاه غیر نظامی عربت را نیز به ترکیه نسبت داد. او توضیح داد که اتفاقی که روز گذشته در فرودگاه عربت روی داد شباهت زیادی به حمله روز 7 آوریل به فرودگاه سلیمانیه دارد.

این مقام نظامی سابق کرد عراق با محکوم کردن این حملات و متهم کردن ترکیه به نقض حاکمیت عراق افزود: معلوم نیست این حملات تا کی ادامه دارد و چه وقت دولت مرکزی عراق برای پایان دادن به حضور نظامی ترکیه در اقلیم کردستان اقدام می کند.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به محکومیت انفجار در فرودگاه عربت از سوی بافل طالبانی، رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که کنترل استان سلیمانیه را در دست دارد، نوشت: بافل طالبانی به عامل اصلی این حادثه اشاره ای نکرده است.

جبار یاور گفت: ترکیه روزانه حریم عراق را نقض کرده است. این کشور در سال 2023 بیش از 200 بار برای نقض حریم عراق اقدام کرده است.

کد خبر 2760959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha