بیانیه دولت اقلیم کردستان در خصوص حمله به فرودگاه عربت

سرویس عراق و اقلیم کردستان _نخست وزیر اقلیم کردستان بیانیه‌ای در خصوص حمله به فرودگاه عربت منتشر و اعلام کرد باید فورا جریانهای سیاسی ذیربط تحقیقات دقیق خود را در خصوص علت و چگونگی انجام این رویداد آغاز کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، در بیانیه دولت اقلیم کردستان که امروز سه شنبه تاریخ ۱۹/۹/۲۰۳ در صفحه رسمی خود منتشر کرد آمده است: رویدادی که در فرودگاه «عربت» اتفاق افتاد باعث نگرانی ما شده است، لازم است در سریعترین زمان ممکن ارگانهای ذیربط تحقیقات خود را به منظور علت یابی این حادثه آغاز کنند و واقعیتها آشکار شوند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است رئیس دولت اقلیم کردستان هر گونه تجاوز به خاک اقلیم کردستان و عراق و اعمال مغایر با قانونی که باعث برهم زدن امنیت و ثبات جامعه گردد را محکوم می‌کند.
راس ساعت ۴:۰۵ دقیقه عصر روز دوشنبه صدای انفجار مهیبی در فرودگاه کشاورزی عربت به گوش رسید دابان محمد مدیر ناحیه عربت درباره این رویداد اعلام کرد این حمله توسط پهباد انجام گرفته است.
همچنین نیروهای ضد ترور سلیمانیه در بیانیه‌ای درباره این موضوع اعلام کرد که این حمله یک حمله موشکی بوده است که در پی آن سه پیشمرگه کشته و سه پیشمرگه دیگر زخمی شده‌اند نیروی ضد ترور نیز اعلام کرد اجازه نخواهیم داد که خون این پیشمرگه پایمال شود.
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز صبح امروز با بیان اینکه پهبادی که فرودگاه عربت  را  در استان سلیمانیه مورد هدف قرار داد از مرز ترکیه وارد خاک اقلیم کردستان شده است افزود این تجاوزات مداوم با اصول روابط میان کشورهای همسایه مطابقت ندارد.

 

کد خبر 2760996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha