درگیری میان شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در شمال حلب / بستن گذرگاه‌های مرزی این مناطق توسط ترکیه

سرویس سوریه - ترکیه سه گذرگاه مرزی در شمال سوریه را که این کشور را به مناطق موسوم به سپر فرات متصل می‌کند به دلیل درگیری بین شبه‌نظامیان تحریر الشام و شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی تعطیل کرد.

بە گزارش کردپرس، نیروهای دولتی ترکیه روز سه شنبه سه گذرگاه مرزی در شمال سوریه را که ترکیه را به مناطق موسوم به سپر فرات متصل می‌کند به دلیل درگیری در حومه شمالی حلب بین شبه‌نظامیان تحریر الشام و شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی تعطیل کردند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، ساعت‌های آغازین روز سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر فرماندهان نظامی هنگ دوم شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی تحت حمایت ترکیه جلسه‌ای اضطراری برگزار کردند که منجر به ایجاد یک اتاق عملیات اضطراری برای جلوگیری از گسترش تسلط شبه نظامیان تحریرالشام در شهرهای باب و اعزاز در شمال حلب شد.

در همین رابطه یک منبع اداری در گذرگاه مرزی باب السلام در شمال حلب اظهار داشت که نیروهای دولت ترکیه حوالی ساعت ۱۹ سه‌شنبه گذرگاه‌های الراعی، جرابلس و باب‌السلام را به دلیل درگیری میان شبه‌نظامیان تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.

این منبع اداری توضیح داد که فرایند بسته شدن گذرگاه‌های مرزی به دلیل وضعیت اضطراری موجود در این مناطق با توجه به ناآرامی‌های امنیتی در شهرها و روستاهای منطقه موسوم به سپر فرات است.

این منبع افزود که بسته شدن ناگهانی گذرگاه‌های مرزی، به صورت یک جانبه توسط ترکیه و بدون اطلاع نیروهای اپوزوسیون و شبه‌نظامیان مسلح در شمال سوریه انجام شده است.

گفتنی است که از هفته گذشته در مناطق روستایی حلب بین شبه‌نظامیان تحریر الشام و شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی که تحت حمایت آنکارا هستند برای کنترل گذرگاه مرزی الحمران در جرابلس که اهمیت اقتصادی فراوانی دارد، درگیری وجود دارد.

کد خبر 2761292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha