تظاهرات گسترده در اعزاز: ترکیه از سرزمین های ما گم شو بیرون! + فیلم

سرویس ترکیه - مردم شهر اعزاز در شمال حلب، در تظاهراتی خواستار خروج نیروهای ترکیه از مناطق خود شدند.

به گزارش کردپرس، مردم شهر اعزاز در شمال حلب، با به راه انداختن تظاهراتی خواستار خروج نیروهای نظامی ترکیه از اراضی سوریه شدند. تظاهرکنندگان با شعار «سوریا حرة.. ترکیا برا» (سوریه آزاد است؛ ترکیه گمشو بیرون) مخالفت خود را با حضور نیروهای اشغالگر اعلام کردند.

به گزارش منابع محلی، شهر اعزاز در شمال حلب، که تحت اشغال نیروهای ترکیه و گروه‌های وابسته به آن است، روز گذشته 16 سپتامبر شاهد تظاهرات گسترده‌ای از سوی مردم بود. مردم این شهر با سر دادن شعارهایی همچون «سوریه آزاد است؛ ترکیه گمشو بیرون» اعتراض خود را به ادامه حضور نیروهای نظامی ترکیه در این منطقه ابراز کردند. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در حساب‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده حضور گسترده مردم در این تظاهرات است.

این تظاهرات در خیابان اصلی بازار و در مقابل نهادهای وابسته به نیروهای ترکیه از جمله ساختمان‌های «دولت موقت» و «اداره پلیس جنایی» برگزار شد. به گفته منابع محلی و همچنین بر اساس گزارش‌ های دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مردم این مناطق به دلیل سیاست‌های ترکیه و اقدامات نیروهای وابسته به آن، از ناامنی و رفتارهای سرکوب‌گرانه رنج می‌برند.

در هفته‌های اخیر، جنایات متعددی در این مناطق گزارش شده است. به عنوان مثال، در تاریخ ۱۵ سپتامبر، نیروهای وابسته به ترکیه با نام «سلیمان شاه» در روستای کاخرة واقع در منطقه موباتا، به ساکنان باقیمانده حمله کرده و آن‌ها را محاصره کردند. این اقدامات باعث افزایش نارضایتی مردم منطقه و درخواست آن‌ها برای خروج نیروهای ترکیه از سرزمین‌هایشان شده است.

مردم اعزاز، که تحت فشارهای شدید نظامی و اقتصادی زندگی می‌کنند، امیدوارند که این تظاهرات و صداهایشان به گوش جامعه بین‌المللی برسد و به حضور نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آن در شمال سوریه پایان داده شود.

کد خبر 2775382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha