صادرات نفت اقلیم کردستان شاید وقتی دیگر

سرویس جهان- انجمن شرکت های تولید کننده نفت در اقلیم کردستان اعلام کرده است حتی اگر ترکیه به بازگشایی خط لوله نفتی برای انتقال نفت اقلیم کردستان راضی شود، احتمالا نفتی برای صدور به ترکیه در دسترس نخواهد بود.

به گزارش کردپرس، آلپ ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی ترکیه از آمادگی ترکیه برای بازگشایی خط لوله نفتی خود بعد از گذشت حدود شش ماه از توقف صادارت نفت اقلیم کردستان عراق خبر داده است. اما بر اساس گزارش نشریه اقتصادی انرژی ویس، اصلا ممکن است نفتی در اقلیم کردستان تولید نشود تا بخواهد از طریق ترکیه به بازارهای جهانی صادر شود.

بر اساس گزارش این نشریه، اقلیم کردستان عراق هم اکنون حدود یک میلیارد دلار به 5 شرکت اصلی تولید نفت خام در اقلیم کردستان بدهکار است و ممکن است آنها نخواهند تا قبل از تسویه بدهی استخراج نفت را از سر بگیرند.

سخنگوی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان متشکل از 5 شرکت نفتی خارجی اعلام کرده است باید قبل از ازسرگیری تولید نفت خام، بدهی این شرکتها تسویه شده و تکلیف نحوه پرداخت دستمزد این شرکتها با توجه به ممنوع شدن صدور نفت اقلیم کردستان بدون رضایت بغداد مشخص شود.

انرژی ویس تاکید کرده است بر اساس بیانیه جدید انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان، برنامه ازسرگیری صادارت نفت اقلیم کردستان تا قبل از قبول مطالبات این شرکتها تحقق پیدا نخواهد کرد.

کد خبر 2761563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha