کرمانشاه‌گردی باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از هم استانی ها از نقاط دیدنی کرمانشاه کم اطلاع هستند، گفت: در گام اول باید دانش بومی پیرامون جاذبه‌های گردشگری استان افزایش یابد تا در ادامه بستری فراهم شود تا هر کرمانشاهی تبدیل به یک راهنما برای گردشگران شود.

به گزارش کرد؛ محمدطیب صحرایی در نشست ستاد خدمات سفر استان که با حضور معاون عمرانی استاندار  و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه فعالیت های خوبی در حوزه گردشگری استان انجام شده و برنامه های در نظر گرفته شده می‌تواند به ارتقای این حوزه کمک کند.

وی بر ضرورت معرفی مناسب جایگاه گردشگری در برنامه کلان پیشرفت و تعالی استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی مدیران هنوز به گردشگری به عنوان یک مقوله تفننی و غیرمهم نگاه می کنند و برخی هم آن را در حد یک بخشنامه اداری و گدرا می بینند.

 مقام عالی استان این نوع نگاه‌ها به گردشگری را برای پیشرفت استان بسیار آسیب زا دانست و گفت: اهمیت و ضرورت گردشگری به عنوان یک حوزه ثروت آفرین باید در میان مردم و مدیران تبدیل به یک باور نهادینه شود و الا بسنده کردن به سخنرانی ها، مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی در ادامه کرمانشاه‌گردی در سطح شهرستان های مختلف استان را مقدمه ای برای رونق گردشگری خواند و گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها در کنار افزایش آگاهی کرمانشاهی‌ها در مورد نقاط دیدنی استان به ایجاد یک گردش مالی مناسب در سطح شهرستان‌ها هم کمک می کند.

صحرایی با اشاره به اینکه بسیاری از هم استانی ها از نقاط دیدنی کرمانشاه کم اطلاع هستند در ادامه گفت: در گام اول باید این دانش بومی پیرامون جاذبه‌های گردشگری در سطح استان افزایش یابد و در ادامه بستری فراهم شود تا هر کرمانشاهی تبدیل به یک راهنما برای گردشگران شود.

وی بر استفاده مناسب از ظرفیت تغییر فصل ها و اقلیم چهار فصل استان و محصولات کشاورزی در زمینه برگزاری جشنواره های متنوع تاکید کرد و گفت: در همین فصل پاییز می توان به تناوب جشنواره‌های انار، لیمو  گردو و ... را در شهرستان‌های مختلف برگزار کرد و در کنار آن ده‌ها خدمات برخوردار از تخفیف را  عرضه کرد تا گردشگران از آن بهره‌مند شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت مردمی برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: می توان در حاشیه این برنامه‌ها با برگزاری مسابقه انتخاب بهترین کلیپ، از ظرفیت مردم برای معرفی رایگان جاذبه‌های گردشگری استان، استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش دریافت ۲۵۰ دلار ورودی از گردشگران عراقی را یک مانع جدی برای رونق این بخش دانست و گفت: درآمدهای حوزه گردشگری باید از طریق تعریف بسته‌های مختلف تامین شود و شیوه دریافت ورودی های سنگین یک کار غیر اصولی است که باید هر چه زودتر برداشته شود.

وی دیدگاه های بودجه محور را مانعی برای رونق گردشگری دانست و گفت: جشنواره های گردشگری باید برای مردم ثروت آفرین باشد و هزینه های برگزاری و تبلیغ، از طریق درآمدهای خود جشنواره تامین شود تا شاهد یک تحول و پویایی پایدار در این حوزه باشیم.

کد خبر 2761630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha