نقش تأثیرگذار هفته‌های فرهنگی در تحول گردشگری کرمانشاه / مهدی خالوندی

سرویس کرمانشاه _ مهدی خالوندی فعال رسانه ای در یاداشتی به ضرورت شکل گیری و اجرای برنامه هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های استان کرمانشاه و آثار مثبت آن در توسعه گردشگری داخلی کرمانشاه پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ استاندار کرمانشاه در اولین جلسه ستاد اجرای خدمات سفر استان دو نکته اساسی را مورد تاکید و تذکر مجموعه مدیریتی استان قرار داد، تاکید بر برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری برنامه هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های کرمانشاه با هدف رونق بخشی به گردشگری درون استان و معرفی کرمانشاه به کرمانشاهیان که می‌توانند خود بزرگترین مبلغان گردشگری استان در سطح کشور باشند.

اتفاقی که استاندار کرمانشاه به درستی آن را محصول هم افزایی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری و خدمات‌دهی دانست. تذکر جدی استاندار کرمانشاه به مجموعه مدیران عضو ستاد خدمات سفر برای نگاه تفننی به مقوله گردشگری به عنوان محور توسعه مورد تاکید مدیر ارشد استان نکته بارز دیگری بود که به درستی مورد توجه قرار گرفت.

این یک واقعیت عینی و اساسی است که در حوزه توسعه گردشگری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تنهایی قادر به تحول آفرینی نیست و اگر قرار است اتفاق ویژه‌ای در این حوزه رخ دهد نیازمند یک همت و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی و شکل‌گیری یک فضای همدلی، همفکری و همکاری گسترده است.

رونق گردشگری مستلزم اتفاقات و خدمات متعددی است که با در کنار هم قرار گرفتن هرکدام تکه‌ای از پازل توسعه گردشگری کرمانشاه را تکمیل می‌کنند. امنیت، راه‌ دسترسی مناسب، خدمات مناسب فرودگاهی و ترانسفر، بهداشت و درمان، خدمات پذیرایی و اسکان، توسعه خدمات همگانی از جمله سرویس‌های مناسب بهداشتی، فراهم سازی فضای با نشاط، تبلیغات مناسب، رسانه فعال و توسعه محور، تسهیل‌گری در ورود و خروج مسافران خارجی، تسهیل در ترددهای مرزی، فضاسازی مناسب درشهرها، راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ تفریحاتی، فعالیت گسترده دفاتر خدمات مسافرتی، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرها و دهها مورد دیگر هم از نیازهای اساسی برای رونق و توسعه گردشگری استان کرمانشاه است که بخش بسیار محدودی از آن در حیطه اختیارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

استاندار کرمانشاه به درستی بر ضرورت نگاه جمعی به توسعه گردشگری استان اشاره کرد و تذکر به مدیرانی که گردشگری در برنامه‌های آن‌ها جایگاهی ندارد، کاملا بجا و ضروری بود. بدون تردید اگر این همکاری و همراهی جمعی شکل نگیرد و همه بخش‌ها با هم برای توسعه گردشگری کرمانشاه همگام با هم حرکت نکنند، قطعا چرخ گردشگری استان همواره لنگ خواهد زد.

برگزاری برنامه هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها فرصت مناسبی است تا در یک آزمون جمعی مدیران استان در بعد نرم و فرهنگی توسعه گردشگری داخلی استان، این همدلی و همراهی را در کنار هم تمرین کنند تا امیدوار به شکل‌گیری یک فضای مناسب برای تحقق یک اراده جمعی در میان دستگاه‌های استان برای تحقق راستین محور توسعه استان باشیم.

در اولین اقدام در هفته گذشته با برگزاری رویداد انگور کندوله و سیب سرتخت که محصول یک همکاری چند جانبه هرچند محدود بود، اتفاقات بسیار مثبتی شکل گرفت و چند هزار نفر گردشگر یک روز خود را میهمان یکی از روستاهای بودند. هرچند که کمی و کاستی‌هایی به چشم می‌خورد، اما تمرین خوبی برای شکل‌گیری اتفاقات بهتر در نقاط دیگر استان بود.

بدون تردید اگر سایر دستگاه‌ها نیز به کمک بیایند و در ساز و کاری مناسب هر کدام نقش خود را ایفا کنند، استان کرمانشاه می‌تواند به یک مرکز بزرگ فرهنگی با برگزاری برنامه‌های فاخر برای رونق گردشگری به عنوان محور توسعه استان تبدیل شود.

جشنواره لیمو قصرشیرین گام دوم این اتفاق بزرگ است که می‌تواند محلی برای آزمون مجدد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و ارتقای سطح کمی و کیفی این همکاری جمعی که قطعا چشم‌انداز روشنی را پیش روی گردشگری استان کرمانشاه قرار می‌دهد.

کد خبر 2762308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha