تجربه ای بزرگ برای استاندار کرمانشاه / سید سعید قاسمی

سرویس کرمانشاه _ سیدسعید قاسمی از چهره‌های مطرح حوزه رسانه و مدیر پایگاه خبری فرنیوز در نوشتاری به ارزیابی عملکرد استاندار کرمانشاه در اربعین امسال پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ کمتر از یک سال  از روزی که آقای  محمد طیب صحرایی  ”به هر دلیلی ”، جانشین بهمن امیری مقدم، که بهمن مدیریت خود را در آستانه یک سالگی مدیریتش جشن نگرفت می گذرد، بر اساس  عرف نامبارکی که در کرمانشاه وجود دارد عده ای بلافاصله در مقابل  این  اقدام (انتصاب  دکتر  صحرایی)  جبهه گرفتند و  پست و  کامنت منتشر کردند که  ”استاندار جدید تجربه اجرایی ندارد، او یک  دانشگاهی است و توانایی کار اجرایی و قدرت  جنگندگی با مدیرانی که باید در  بعضی مواقع نظامی گونه با آنان بر خورد کرد را ندارد و … . این  نظریه حرف بی ربطی نبود، صحرایی تجربه اجرایی در  وزارت  کشور و  راهبری استانداری را  نداشت و این مسئله ای بود که به زعم خیلی ها می توانست مشکل ساز شود.

جماعت منتقد استاندار کرمانشاه دو دسته  بودند، دسته اول بنابر منافع از دست رفته داد سخن سر دادند و در فضای مجازی بست نشستند و شروع به تخریب وی کردند و همصدا بصورت گاز انبری به او حمله کردند، افرادی را هم متقاعد کردند که هر آنچه می گویند درست  است، متاسفانه تداوم این تفکر و تخریب همچنان در فضای مجازی ادامه دارد، این افراد تا به اثبات رساندن نظریه خود از پای نخواهند نشست و بطور طبیعی منتظر ناکامی استاندار هستند  تا بگویندی دیدید ما راست می گفتیم! این تفکر، تفکر بسیار خطرناکی است!! تفکری که دودش به چشم همه استان می رود.

اما دسته دوم، افرادی هستند که از روی دلسوزی و دردی که در سینه شان از  عقب ماندگی های استان انباشته است این نظریه را  بیان نمودند که استاندار کرمانشاه توانایی مدیریت استان را ندارد، منافعی هم نداشتند که حالا با آمدن ها و رفتن دچار خطر شده باشد، شیطنتی هم در کارشان نیست و  نظر آنها از روی دلسوزی بود و بس … .

 این  نوع  تفکر در  زمان انتصاب مهندس بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه به گونه ای دیگر رخ داد و عده ای تا توانستند او را کوبیدند و اما … زلزله که شد ”مدیریت  در و بر  بحران” نشان داد بازوند مرد روزهای سخت است و عملکردش علیرغم تخریب ها! بالاتر از میزان نارضایتی ها بود. شاید از خودتان بپرسید وسط  این مطلب چه  دلیلی برای آوردن نام بازوند بود، او که دیگر رفته است و دلیلی وجود ندارد نامی از وی برده  شود، حوصله کنید متوجه   موضوع خواهید شد.

 در حال حاضر کمتر از یکسال از معارفه محمدطیب صحرایی می گذرد و می شود یواش یواش محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه را در ترازوی نقد قرار داده و با سبک و سنگین کردن نوع مدیریت وی نمره اش را تعیین کنیم.

در سایت های رسمی و همچنین کانالهای فضای مجازی می خوانیم ”دکتر  صحرایی استاندار کرمانشاه فعالیت هایی را در بخش های عمرانی و هماهنگی برای سرمایه گذاری هایی را در استان را  پیگیری می کند، بدون شک اثبات اجرایی  شدن این اقدامات با تاثیرگذاری اش بر جامعه محلی ما پدیدار خواهد شد و بجز این یک شو تبلیغاتی بیش نیست، بر اساس تحقیقات میدانی ما و شواهد دیده و شنیده شده کارهای مورد ادعا در حال پیگیری جدی است و باید صبورانه منتظر تاثیرگذاری آن بر جامعه باشیم، انشالله با پیگیری های جدی اتفاقات خوبی در استان  رقم خواهد خورد.

 و اما …  در این مطلب نگاه ما بصورت ویژه بسوی یک موضوع و رویدادی ملی و  محلی  است، رویدادی  که حالا دیگر برای استان کرمانشاه به موضوعی مهم و حیاتی تبدیل شده است،   بدون  اغراق ،   اربعین  امسال  برای  کرمانشاه  اربعینی متفاوت  بود ، این را  خیلی گفتند، وزیر کشور ، آیت  الله  علماء  نماینده ولی فقیه و امام  جمعه  کرمانشاه ،    سرداران   سلامی ،   رادان،   عظیمی،    شمشیری  جانشین  ستاد اربعین  کشور  و  عده ای از  معاونین  وزرا که  از مرز  خسروی بازدید  داشتند و  …    این افراد  وقتی از  مرز  بازدید  کردند   تعجب و تحسین  خود را  از اقدامات  انجام شده  بیان داشته و همگی متفق القول  از  اقدامات انجام  شده  اعلام  رضایت  کردند ، نیاز به حرف  های  کسانی  که  نامشان  آمد  نیست  ، با  یک سرچ کوتاه ، گواه  این  ادعا   را می توانید  در سایت  های خبری رسمی  جستجو  کنید.

    علاوه  بر زیر ساخت هایی که   بیش از این  مرهون زحمات   استانداران  قبلی است ، امسال  کار های بسیار خوب  و ماندگاری  در  جهت  رفاه  حال  زواری  که  مرز  خسروی را برای خروج و ورود  به  کشور انتخاب کردند   انجام  شد  تا جایی که   رضایت  از اقدامات  انجام  شده  مشهود بود

    افزایش  گیت های ورود  و خروج برای تسهیل در رفت  و آمدها ،   باز شدن  درب جدیدی  که گشودن آن  مستلزم  هماهنگی ملی است  که  بسیار در تردد  ها  تاثیر  گذار بود ، ایجاد  استراحتگاه های  متعدد و  ماندگار با مصالح  با  کیفیت ،   ایجاد  جاده ترانزیتی برکت در کمربندی خسروی    برای متوقف  نشدن   صادرات کالا  که در  سالهای  گذشته  مشکلاتی را بوجود آورده  بود  ، ایجاد سایه بانها متعدد، مه  پاس و تهویه  برای در امن  بودن  زائرین  در گرمای امسال، و …  ده ها  خدمات دیگر در بخش های  عمرانی   همانند روکش  اسفالت  جاده های استان، ساخت  بیش از  ده ها  چشمه  سرویس  بهداشتی، ایجاد چندین  مرکز درمانی  ثابت در مرز  خسروی و مدیریت مواکب  برای پذیرایی  مطلوب  از  زوار   عتبات  عالیات  و تاکید بر ساخت  ابنیه ماندگار   برای استفاده در دیگر ایام سال   که  رضایت مندی  زائرین  را  به  دنبال داشت

    نگارنده  در  گفتگو  با   تعدادی از زائران  شهرهای مختلف   رضایت را  در کلام آنها مشاهده   کردم   تا  جایی که  می گفتند از این  به  بعد علاوه بر انتخاب مرز  خسروی دیگران را  نیز  به  استفاده از این مرز  ترغیب خواهند  کرد، این  اظهار نظرها و  رضایت مندی  یعنی اعتباری بزرگ  برای استان  کرمانشاه و برگشتن  هویت  مرز  رسمی  خسروی  که آرزوی  مردم  کرمانشاه بوده است  .

    من  یک منتقدم، بیش از این  هم بارها  مسائب استان  و همین  استاندار را نقد  کرده  ام ،   اما  …  حالا  که کار هایی   با این  کیفیت   انجام  شده است   بی انصافی است   زبان  به  تحسین  نگشایم، من  باید   با  همه  وجودم  بر این  این  اعتبار  که  سودش  برای  همه مردم  استان  است بیفزایم  ، اگر بر خلاف عده ای اندک که فکر می کنند اربعین برای استان هزینه است بپذیریم که اربعین برای استان ما بسیار حیاتی و فرصتی عالی برای مدیران و مردم استان است می بایست همه با  هم برای  استفاده از این گلدن تایم تلاش  کنیم، حالا  چه  از استاندار  خوشمان بیاید   و چه  خوشمان نیاید،   او تمام توان  خود را  برای  اعتبار  نام  کرمانشاه  بکار  گرفته است، او به  همه ما برای رسیدن  به  اهداف  عالیه  نیاز دارد.

 چند  نکته  مهم!!
 بدون تردید اربعین مهمترین رویداد در حوزه گردشگری مذهبی است و کرمانشاه  بواسطه بر سر راه قرار گرفتن مرز های مهران و  خسروی تا ابدیت معبر این مسیر مقدس و مهم است. سال های قبل زحمات زیادی بابت زیر ساخت ها کشیده شده ولی واقعیت این است به هیچ عنوان کافی نبوده، زحمات قبلی ها امسال تکمیل تر شد و سال های بعد بایدبا برنامه ریزی کاستی های امسال برطرف شود، سال آینده بدون تردید کرمانشاه مهمانان بیشتری خواهد  داشت، استان چیزی در حدود بیست روز درگیر خیل عظیم زواری می شود که هر کدام از آنها نیاز به خدمات دارند، خدماتی که در دو بخش عمومی (خدمات دهی مواکب) و خدمات دهی بخش خصوصی، باید تدابیر لازم برای این امر از هم  اکنون برنامه ریزی شود.

چرا در اواسط مطلب بنام مهندس بازوند استاندار پیشین اشاره  شد؟ اولین آزمون جدی مهندس بازوند مدیریت زلزله استان کرمانشاه بود!! به گواه خیلی ها که مغرضانه به او نگاه نکردند تدابیرش در این بحران کارآمد و خوب بود، اینکه مشکلاتی هم وجود داشت بدون تردید قابل قبول است و اما  نمره اش در این  خصوص نمره ای خوب بود، او بخوبی نشان داد تجربه مدیریت در این امور را دارد.

و اما …  محمد طیب  صحرایی نیز در اولین آزمون مدیریتی اش (مدیریت  ستاد اربعین  استان) نشان داد انگیزه اش برای پیگیری امور از تجربه اش بیشتر است و همین هم باعث شد دوندگی، پیگیری و ممارست را  سرلوحه کارش قرار دهد و با رضایت مندی مدیران نظام و زواری که از سراسر کشور مرز  خسروی را برای حضور در مراسم اربعین  انتخاب کرده بودند نمره قبولی خوبی بگیرد و تجربه ای شیرین را برای خود و استان رقم بزند.

امروز  اگر ما و همه  کسانی که دل در گرو موفقیت استان کرمانشاه داریم زبان به تحسین کارهای انجام  شده نگشائیم یک بی انصافی مغرضانه است که با هیچ  توجیهی قابل  پذیرش نیست، تکرار و تاکید می کنم نه از نگاه من بلکه از نگاه مدیران ارشد کشور جستجوی اندکی در فضای مجازی داشته باشید تا متوجه بزرگی کاری که در خسروی  شده بشوید.
استاندار کرمانشاه تجربه ای بزرگ را رقم  زد، بدون شک برای سال آینده او با تجربه تر و باانگیزه  بیشتر تلاش خواهد کرد، خسروی باید در سال آینده رقم  دو میلیون نفر را تجربه کند.

کد خبر 2760611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha