قصرشیرین میزبان جشنواره لیمو و مرکبات می‌شود

سرویس کرمانشاه _ سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره لیمو و مرکبات قصرشیرین خبرداد.

به‌گزارش کردپرس، وحید امیری روز در جلسه هماهنگی جشنواره لیمو و مرکبات قصرشیرین که با حضور فرماندار قصرشیرین و تعدادی از ادارات در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه نحوه اجرای جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبات جلسات بصورت دقیق و با کمترین زمان ممکن از سوی ادارات و بخش خصوصی پیگیری شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: این جشنواره نخستین جشنواره لیموی قصرشیرین خواهد بود که در نیمه دوم آبان ماه در سطح استانی و با دعوت از شخصیت‌ها، هنرمندان و مفاخر علمی و هنری ملی و کشوری برگزار خواهد شد. 

او افزود: شهرستان قصرشیرین با توجه به شرایط آب و هوایی گرمسیری از ظرفیت ویژه برای گردشگری در ایام سرد سال به ویژه زمستان دارد. 

امیری گفت: این شهرستان به لحاظ تاریخی دارای آثار برجسته‌ای همچون عمارت خسرو، چهارقاپی، نهر ساسانی و...  است که مورد توجه ویژه گردشگران است. 

او ادامه داد: در حوزه گردشگری دفاع مقدس نیز وجود یادمان‌های متعدد دفاع مقدس در سطح شهرستان از اهمیت ویژه‌ای در گردشگری راهیان نور دارد. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: همچنین وجود دو مرز بین‌المللی خسروی و پروزخان که امکان تردد مسافر را دارند نیز یک ظرفیت ویژه و ممتاز برای شهرستان ایجاد کرده است. 

او گفت: همچنین طبیعت بکر و آب و هوای مناسب قصرشیرین را مساعد برای تبدیل شدن به قطب گردشگری زمستانه غرب کشور را دارد. 

امیری افزود: شهر قصرشیرین در حوزه تاسیسات گردشگری نیز امکانات کم‌نظیری دارد که وجود ۱۰ هتل در این شهرستان ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری فراهم کرده است. 

او تصریح کرد: با توجه به شهرت مرکبات قصرشیرین به ویژه لیموی آن به دنبال آن هستیم با برگزاری این رویداد به صورت سالانه اتفاق مهمی را برای گردشگری شهرستان رقم بزنیم. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: با توجه به همه ظرفیت‌های موجود رویداد سازی می‌تواند به معرفی ورونق گردشگری منطقه کمک کند

کد خبر 2762049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha