پرداخت ۱۲۸ میلیاردتومان تسهیلات به پروژه‌های گردشگری کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از اختصاص ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای پرداخت به پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی در جلسه بررسی تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ با حضور نمایندگان بانک‌های عامل، اظهار کرد: حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی از جمله اولویت‌های اداره‌کل است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: پرداخت تسهیلات برای تسریع در فرایند تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت قرار دارد. 

او تصریح کرد: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سهمیه اختصاصی به این اداره‌کل ۱۲۸ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص کامل به پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص خواهد یافت. 

فرمانی گفت: از این محل ۹۳ میلیارد تومان به حوزه گردشگری اختصاص یافته که از طریق بانک‌های توسعه و تعاون، ملی و کشاورزی پرداخت می‌شود. 

او افزود: درحال حاضر پرونده ۴۲ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری آماده معرفی به بانک هستند و پرونده‌های جدید نیز در دست اقدام قرار دارند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته که پرونده‌های طرح‌های کارگاهی در حال ارسال به صندوق کار آفرینی امید هستند. 

او ادامه داد: جلسات کارشناسی بررسی طرح‌ها برای معرفی به بانک به صورت فشرده در دست اقدام است تا در سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلات پرداخت و پروژه‌ها در مسیر تکمیل و بهره،برداری قرار گیرند.

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی با توجه به نگاه مدیریت ارشد استان به گردشگری به عنوان محور توسعه، به صورت جدی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد و امیدواریم همه دستگاه‌ها مرتبط نهایت همکاری و همراهی را در این مسیر داشته باشند. 

کد خبر 2762256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha