دیدار رئیس هداپار با احمد داوود اوغلو و تمل کارا ملا اوغلو

سرویس ترکیه - زکریا یاپیچی اوغلو، رئیس هداپار با احمد داوود اوغلو و تمل کارا ملا اوغلو رؤسای دو حزب آینده و سعادت درباره تنش های اخیر فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس، زکریا یاپیچی اوغلو، رئیس حزب اسلامگرای افراطی مطالبه آزاد (هداپار/HÜDA-PAR) به طور جداگانه با احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده و تمل کارا ملا اوغلو رئیس حزب سعادت ترکیه درباره تنش های اخیر در فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

تمل کارا ملا اوغلو پس از این دیدار که در مقر حزب سعادت انجام شد، اعلام کرد که از پیشنهادات هداپار درباره موضوع فلسطین حمایت خواهد کرد.

دیدار رئیس هداپار با احمد داوود اوغلو و تمل کارا ملا اوغلو

رهبران این دو حزب که پیشتر تصمیم بر برگزاری تجمعاتی در حمایت از حماس داشتند، اعلام کردند که بر سر برگزاری تجمعات مشترک با یکدیگر به توافق رسیده اند. بر این اساس قرار است یکشنبه آینده تجمعی در حمایت از حمله حماس در محله ینی کاپی استانبول برگزار شود.

یاپیچی اوغلو با انتشار اطلاعیه ای درباره دیدار با احمد داوود اوغلو اعلام کرد که در این نشست در مورد آنچه که می‌توانند با هم در زمینه حمایت از حماس و فلسطینی ها انجام دهند، گفتگو می کنند.

دیدار رئیس هداپار با احمد داوود اوغلو و تمل کارا ملا اوغلو

لازم به ذکر است که اعضای حزب مطالبه آزاد روز یکشنبه با راه انداختن تجمعی در دیاربکر، از عملیات طوفان الاقصی شاخه نظامی حماس در غزه، حمایت کردند. ودات تورگوت رئیس استانی هداپار در دیاربکر در سخنانی اعلام کرد که حزب متبوعش از هر اقدام مشروعی که منجر به آزادی فلسطین و مسجدالاقصی شود، حمایت می کند.

احمد داوود اغلو رئیس حزب اسلام گرای آینده نیز در پستی در شبکه های مجازی از فلسطینی ها حمایت کرد و نوشت: «از مقاومت مشروع برادران فلسطینی ام که از سوی جهان اسلام رها شده‌اند، حمایت می‌کنم.»

او با اشاره به اعلام وضعیتی جنگی از سوی رژیم صهیونیستی از دولت ترکیه خواست تا هر چه سریعتر سازمان همکاری اسلامی را برای یک نشست اضطراری فرا خوانده و یک برنامه اقدام دیپلماتیک برای اطمینان از آتش‌بس فوری بین طرف‌های درگیر ارائه دهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز روز گذشته در سخنانی یک بار دیگر از آمادگی کشورش برای میانجیگری بین طرفین درگیری در فلسطین خبر داد. او بار دیگر لزوم بر تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 و به پایتختی قدس برای تحقق صلح پایدار تاکید کرد. اردوغان در گفتگو با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و یتزاک هرتزوگ رئیس اسرائیل خواستار میانجیگری برای رفع تنش ها و برقراری صلح پایدار در منطقه شد.

کد خبر 2761803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha